Візитна картка

Методичне об'єднання нараховує 31 вчителя:

Спеціаліст - 4
Спеціаліст ІІ категоріі - 4
Спеціаліст І категорії - 11
Спеціаліст вищої категорії - 12

Звання:

Старший вчитель - 6
Вчитель-методист - 4




ДЛЯ ПЛАНУВАННЯ




Орієнтовне календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1 класі
І варіант – 1 год. на тиждень (для шкіл з українською мовою навчання)
за програмою, затвердженою МОН молодьспорту (наказ від 12.09.2011 року №1050) «Музичне мистецтво» авт. Л.Хлєбнікова,  Дорогань Л. О., Івахно  І. М., Кондратова Л. Г.,  Корнілова О. В.,  Лобова О. В., Міщенко Н.І.
Тема уроку
Основні поняття для засвоєння
Матеріал для музичного сприймання
Матеріал для виконання
Твори для музикування  та виконання в русі
І семестр Тема 1  Про що розповідає музика  (16 год.)
1.
У гості до музики

Музика в житті людини. Правила слухання музики та співу. Композитор – творець музики
В.Подвала «Музичні загадки»
М.Дрімлюга «Пісня про школу»

Український народний танець «Гопак»


2.
Як
«говорить» музика

Звуки музики: музичні та шумові звуки, особливості їх звукоутворення
М. Дремлюга. «Ведмежатко в лісі»
М.Дрімлюга «Пісня про школу»

український народний танець «Козачок»
3.
Розмаїття музичних звуків
Розмаїття звуків музики: високі і низькі, довгі і короткі, голосні й тихі
Д. Кабалевський «Клоуни»
М.Дрімлюга «Пісня про школу»
Д. Кабалевський. «Перший клас»
А. Філіпенко. «Паровоз», «Гра з ведмежатком»

4.
Що «живе» в музиці?

пульс, ритм музики

Д. Кабалевський «Кавалерійська»
Д. Кабалевський «Перший клас»

Українська народна пісня в обробці Я. Степового «Плескаємо-тупаємо»
5.
Настрій у музиці

музика весела і сумна

П. Чайковський. «Хвороба ляльки»
П. Чайковський «Нова лялька»
Д. Кабалевський. «Перший клас»
Українська народна пісня «Ой до нори, мишко»
Б.Фільц. Пісня-гра «Ми у лісі були»

6.
Мелодія та музичний супровід
Мелодія, музичний супровід, темп та їх роль у музиці
Л. Колодуб «Лялька співає»

Українська народна пісня «Ой до нори, мишко»
українська народна пісня «Галя по садочку ходила»

7.
Як «співають» музичні інструменти

Різновиди музичних інструментів
І. Беркович «Українська мелодія»
Українська народна пісня «Ой до нори, мишко»
Українська народна пісня «Ходить гарбуз по городу»
супроводі української народної пісні «Голубка»
8.
Музична скарбничка осінніх настроїв

Знайомство з музичними творами, які передають настрій осені
В.Косенко. «Дощик»; М.Парцхаладзе «Осінній дощик»

Українська народна пісня «Ходить гарбуз по городу»

пісня-гра  В. Верховинець «Біла квочка»
9.
У гості до давньої музики
Поняття музика і час, про музику, яка прийшла з минулого
Й.С.Бах. «Волинка»

Українська народна пісня «Ходить гарбуз по городу»
Муз.Б. Фільц, сл..П. Воронька «Облітав журавель»
українську народну пісню «Два півники»
10.
Музика та настрій людини

Настрої людини, які передає музика, пасторальна музика
В. Косенко «Пасторальна»
Муз.Б. Фільц, сл..П. Воронька «Облітав журавель»
пісня М. Шуть «Веселі нотки»
11.
Темп музики

Темп музики: швидкий, помірний, повільний
Р. Шуман «Сміливий вершник»
Муз.Б. Фільц, сл..П. Воронька «Облітав журавель»Музика А.Філіпенко, слова Г. Бойка «На місточку»

пісня Я.Степового «Діти колом стоять»

12.
Музика заколисує
Поняття народна пісня. Знайомство з розмаїттям українських народних пісень

Українська колискова «Повішу я колиску»
Я. Степовий. «Колискова»

Муз.Б. Фільц, сл..П. Воронька «Облітав журавель»Музика А.Філіпенко, слова Г. Бойка «На місточку»
Українська колискова «Котику сіренький»
В. Верховинець Пісня-гра «Зробимо коло»

13.
Голоси навкруги
Забарвлення звучання голосу людини, розмаїття голосів людини
Українські народні колискові «Ходить сон коло хати», «Ой у Кота-воркота»

Музика А. Філіпенко, слова Л. Компаніець «Гарний танець гопачок»

М.Ведмедеря «Танцювали зайчики»
14.
Народні музичні інструменти
Українські народні інструменти, особливості їх звучання ансамбль, троїсті музики
Троїсті музики
Муз. А. Філіпенка, сл.. Л.Компаніець «Гарний танець гопачок».

Українська народна пісня «Печу, печу хлібчик»
15.
Новорічні свята Узагальнюючий урок

Українські народні коляки та щедрівки, народні зимові обряди та свята
Р. Шуман. «Дід Мороз»
Сл. М. Рильського, муз. П. Майбороди «Новорічна нескінченна»
Українська щедрівка «Я маленький хлопчик»
Українська щедрівка «Щедрівочка щедрувала»
Українська народна пісня «Ой Василю-Василечку»

16.
Підсумковий урок
Українські народні колядки та щедрівки, народні зимові обряди та свята
Музичні твори, що вивчалися протягом семестру (на вибір учителя)



українські народні пісні (на вибір учителя)
українські народні пісні (на вибір учителя)
ІІ семестр  Тема  2.  Музика навколо нас  (19 год.)
Музика – мистецтво звуків (16 год.)
1.
Музична скарбничка зимових настроїв
Музичні картини природи (природа в музиці). Український народний танець «Метелиця»
Р. Шуман. «Дід Мороз»
П. Чайковський «Зимовий ранок»


Музика Б.Фільц, вірші Г.Бойка
«Морозець»

Український народний танець «Метелиця»

2.
Зустріч із піснею
Розмаїття характерів і настроїв пісенної музики. Народна та професійна пісня
Л. Ревуцький «Колискова»
К. Стеценко. «Вечірня пісня»


Б.Фільц «Морозець»

п’єса «Поїзд» ком. Е. Сіліньш

3.
Зустріч із танцем

Розмаїття характерів і настроїв танцювальної  музики, полька, аркан
М. Глінка «Полька»

Б.Фільц «Морозець» Муз. Я.Степового, слова народні. «Сніжинки»
Український народний танець «Аркан»
4.
Зустріч із маршем
Розмаїття характерів і настроїв маршової музики
В.Сильвестров «Марш»

Музика Я.Степового, слова народні. «Сніжинки»
В.Верховинець. Пісня-гра «Гоп-гоп»

5.
Казкові герої в музиці
Втілення в музиці різних дитячих образів – іграшки та забави;
П.Чайковський. «Танець феї Драже»

Муз. Б. Савельєва, вірші А. Хайта (переклад О.Лобової). «Пісенька кота Леопольда»
українську народну пісню «Танок мишей»
6.
Музика та герої мультфільмів
Музика в мультиплікації; світ казкових образів у творах композиторів
П. Чайковський «Баба Яга»
М.Сільванський
Музична казка «Івасик-Телесик»

Музика Б. Савельєва, вірші А. Хайта (переклад О.Лобової). «Пісенька кота Леопольда»
М. Назарець «Кіт і мишка»
А. Вієру «Мавпочка»

7.
Бабусина казка

Музика розповідає про рідних – матусю, бабусю
Б.Фільц «Бабусина казка»

Муз.О. Янушкевич, сл..М. Ясакової «Мама і я»

українська веснянка «Ой минула вже зима»

8.
Музична скарбничка весняних настроїв
Веснянки —  українські народні пісні
П. Чайковський «Пісня жайворонка»

Муз.О. Янушкевич, сл..М. Ясакової. «Мама і я»

Українська народна пісня-гра «Іде, іде дід, дід»

9.
Музика весни

Музичні картини весняної природи (природа в музиці)
Е. Гріг. «Навесні»

Українська народна пісня в обробці Я. Степового «Щебетала пташечка»
Українська народна пісня «Подоляночка»

10.
Ми любимо весну
Знайомство з музикою, що створює весняний настрій
В. Барвінський. «Сонечко»

Українська народна пісня в обробці Я. Степового «Щебетала пташечка»
Українська веснянка «Ой прийшла весна»

11
Народні мотиви

Знайомство із композиторською музикою, що нагадує українські народні мелодії
М. Скорик. «Народний танець» (із фортепіанного циклу» Дитячий альбом»)
українська народна пісня «Вийди, вийди, сонечко»

Українська народна гра-танець «Кривий танець»
12
Радіємо з музикою
Роль музичних інструментів у створенні різноманітних характерів і настроїв музики
Р. Шуман «Веселий селянин»

Українська народна пісня «Вийди, вийди, сонечко»
Українська веснянка «Жайвір прилетів»

13
Музика природи

Музичні картини природи (природа в музиці)
В. Сокальський. «Пташка»

муз.О. Білаша, сл..Д. Павличко
«Калачі»


Українська веснянка «Чижик»

14.
Природа розповідає…
Музичні картини  природи (природа в музиці)
В. Косенко. «Дощик»

муз.О. Білаша, сл..Д. Павличко
«Калачі»

Українська народна пісня «Іди, іди, дощику»
15.
Музика і дитяча гра

Втілення в музиці різних дитячих образів – іграшки та забави
М.Леонтович «Гра в зайчика», «Женчичок-бренчичок»

Муз. А.Філіпенка, вірші Т.Шевченка. «Зацвіла в долині»

П’єса А. Вієру «Кішка і собака»
16.
Вечірня пісня

Роль музичних інструментів у створенні різноманітних характерів і настроїв музики
С. Прокоф’єв. «Ходить місяць над лугами»

Муз. А.Філіпенка, вірші Т.Шевченка. «Зацвіла в долині»

українська народна пісня «Танок мишей»

17.
Чекаємо літа
Узагальнюючий урок
Музичні картини  природи (природа в музиці)
В. Косенко. «За метеликом»

Муз. А.Філіпенка, вірші Т.Шевченка «Зацвіла в долині»

пісня Н. Май. «Кап-кап»
18.
Назустріч канікулам
Підсумковий урок
Повторення понять і термінів
Прослуховування музичних творів на вибір вчителя
Повторення пройдених пісень
Виконання музичних ігор, пластичн імпровізація
19.
Урок-концерт


Прослуховування музичних творів на вибір вчителя
Виконання пройдених пісень


ІІ варіант – 0,5 год. на тиждень (для шкіл з російською мовою навчання та вивченням іноземних мов)

Тема уроку
Основні поняття для засвоєння
Матеріал для музичного сприймання
Матеріал для виконання
Твори для музикування  та виконання в русі
І семестр         Тема 1  Про що розповідає музика  (8 год.)
1.
У гості до музики

Музика в житті людини. Правила слухання музики та співу. Композитор – творець музики
В.Подвала «Музичні загадки» М. Дремлюга. «Ведмежатко в лісі»
М.Дрімлюга «Пісня про школу»

Український народний танець «Гопак»
український народний танець «Козачок»
2.
Розмаїття музичних звуків
Розмаїття звуків музики: високі і низькі, довгі і короткі, голосні й тихі
Забарвлення звучання голосу людини, розмаїття голосів людини
Д. Кабалевський «
Д. Кабалевський «Кавалерійська»Клоуни»
М.Дрімлюга «Пісня про школу»
Д. Кабалевський. «Перший клас»

А. Філіпенко. «Паровоз», «Гра з ведмежатком»
Українська народна пісня в обробці Я. Степового «Плескаємо-тупаємо»

3.
Настрій у музиці

пульс, ритм музики
музика весела і сумна
музичний супровід
П. Чайковський. «Хвороба ляльки»
П. Чайковський «Нова лялька»
Л. Колодуб. «Лялька співає»

Д. Кабалевський. «Перший клас»
Українська народна пісня «Ой до нори, мишко»
Б.Фільц. Пісня-гра «Ми у лісі були»
українська народна пісня «Галя по садочку ходила»

4.
Як «співають» музичні інструменти

Різновиди музичних інструментів
Народні музичні інструменти
Троїсті музики
І. Беркович «Українська мелодія». Троїсті музики
Українська народна пісня «Ой до нори, мишко»
Українська народна пісня «Ходить гарбуз по городу»

супроводі української народної пісні «Голубка».
5.
Музична скарбничка осінніх настроїв

Знайомство з музичними творами, які передають настрій осені,
пасторальна музика
В.Косенко. «Дощик»; М.Парцхаладзе. «Осінній дощик»
В. Косенко. «Пасторальна».
Українська народна пісня «Ходить гарбуз по городу»

пісня-гра  В. Верховинець «Біла квочка». українську народну пісню «Два півники».
6.
У гості до давньої музики
Поняття музика і час, про музику, яка прийшла з минулого
Й.С.Бах. «Волинка»

Муз.Б. Фільц, сл..П. Воронька «Облітав журавель»
пісня М. Шуть «Веселі нотки»
7.
Темп музики

Поняття темп  музики Темп музики: швидкий, помірний, повільний
Р. Шуман. «Сміливий вершник»
Музика А.Філіпенко, слова Г. Бойка «На місточку»

пісня Я.Степового «Діти колом стоять».

8.
Музика заколисує
Підсумковий урок
Українські народні пісні розповідають про народні обряди, родинні свята. Вони бувають ліричними, сумними, жартівливими, колисковими тощо.
Колискова пісня — це пісня, яку співають, коли заколисують дитину.
Українська колискова «Повішу я колиску»
Я. Степовий. «Колискова»
Українські народні колискові «Ходить сон коло хати», «Ой у Кота-воркота».

Українська колискова «Котику сіренький» Музика А. Філіпенко, слова Л. Компаніець «Гарний танець гопачок».

В. Верховинець Пісня-гра «Зробимо коло»
Микола Ведмедеря, вона називається «Танцювали зайчики».
ІІ семестр  Тема  2.  Музика навколо нас  (9 год.)
Музика – мистецтво звуків (16 год.)
1.
Музична скарбничка зимових настроїв
Музичні картини природи (природа в музиці). Український народний танець «Метелиця»
Р. Шуман. «Дід Мороз»
П. Чайковський «Зимовий ранок»


Сл. М. Рильського, муз. П. Майбороди «Новорічна нескінченна»
Музика Б.Фільц, вірші Г.Бойка.
«Морозець»

Український народний танець «Метелиця»

2.
Зустріч із піснею
Розмаїття характерів і настроїв пісенної музики. Народна та професійна пісня
Л. Ревуцький «Колискова»
К. Стеценко. «Вечірня пісня»

С. Прокоф’єв. «Ходить місяць над лугами»

Б.Фільц «Морозець»

п’єса «Поїзд» ком. Е. Сіліньш

3.
Зустріч із танцем

Розмаїття характерів і настроїв танцювальної  музики, полька, аркан
М. Глінка «Полька»

Б.Фільц «Морозець» Муз. Я.Степового, слова народні. «Сніжинки»
Український народний танець «Аркан»
4.
Зустріч із маршем
Розмаїття характерів і настроїв маршової музики
В.Сильвестров «Марш»

Музика Я.Степового, слова народні. «Сніжинки»
В.Верховинець. Пісня-гра «Гоп-гоп»

5.
Казкові герої в музиці
Втілення в музиці різних дитячих образів – іграшки та забави;
П.Чайковський. «Танець феї Драже»
П. Чайковський «Баба Яга»
М.Сільванський
Музична казка «Івасик-Телесик»

Муз. Б. Савельєва, вірші А. Хайта (переклад О.Лобової). «Пісенька кота Леопольда»
українська народна пісня «Танок мишей»
6.
Бабусина казка

Музика розповідає про рідних – матусю, бабусю
Б.Фільц «Бабусина казка»

Муз.О. Янушкевич, сл..М. Ясакової «Мама і я»

українська веснянка «Ой минула вже зима»

7.
Музична скарбничка весняних настроїв
Веснянки — це українські народні пісні, якими закликали весну.
П. Чайковський. «Пісня жайворонка»
Е. Гріг. «Навесні»
В. Барвінський. «Сонечко»
В. Сокальський. «Пташка»
В. Косенко. «За метеликом»

Українська народна пісня в обробці Я. Степового «Щебетала пташечка».
Українська народна пісня-гра «Іде, іде дід, дід»
Українська народна пісня «Подоляночка»

9.
Народні мотиви Підсумковий урок

Знайомство із композиторською музикою, що нагадує українські народні мелодії
М. Скорик. «Народний танець» (із фортепіанного циклу» Дитячий альбом»). М.Леонтович «Гра в зайчика», «Женчичок-бренчичок»
українська народна пісня «Вийди, вийди, сонечко».
Муз. А.Філіпенка, вірші Т.Шевченка. «Зацвіла в долині»
Українська народна гра-танець «Кривий танець». українська народна пісня «Танок мишей» Українська народна пісня «Іди, іди, дощику»


Календарно-тематичний план 2 клас
35 годин на рік
за програмою, затвердженою МОН молодьспорту (наказ від 12.09.2011 року №1050) «Музичне мистецтво» авт. Л.Хлєбнікова,  Дорогань Л. О., Івахно  І. М., Кондратова Л. Г.,  Корнілова О. В.,  Лобова О. В., Міщенко Н.І.


2 клас
 Тема 1 Типи музики  (8 год.)

Тема уроку
Основні поняття і терміни для засвоєння
Орієнтовний матеріал для сприймання
Варіативний матеріал для сприймання
Орієнтовний матеріал для виконання
Варіативний матеріал для виконання
Орієнтовні твори для музикування  та виконання в русі
1
«Три кити» в музиці – пісня, танець, марш
Композитор, виконавець, слухач. Типи музики - пісня, танець, марш
Д.Кабалевський. „Три кити”, С.Рахманінов. “Італійська полька”; Є.Адамцевич. “Запорізький марш”;

В.Сильвестров. „Марш”;

Українські народні пісні „Ой на горі жито”; Д.Кабалевський. „Пісня про школу”;

Г.Китастий. “Дитяча молитва” або  М.Гайворонський. „Мово рідна”; Українські народні пісні „Журавель”, „Три матусі”, „Гей ви, дітки чорнобриві”,
українська народна пісня «Вийшли в поле косарі»;

2
Марш
Особливості жанру марш
М.Блантер. “Футбольний марш”; П.Чайковський. “Марш дерев‘яних солдатиків”;
С.Чернецький. «Зустрічний марш»
Українські народні пісні „Ой на горі жито”; Д.Кабалевський. „Пісня про школу”;
Г.Китастий. “Дитяча молитва” або  М.Гайворонський. „Мово рідна”;
В.Верховинець. Пісні-ігри „Діти і ведмідь”, „Цить, не плач”;
3
Марш та його різновиди
Марш та його різновиди
Д.Кабалевський “Три варіанти маршу”, Г.Татарченко. “Гей  ви, козаченьки”;
П.Чайковський.  „Марш” із балету „Лускунчик”;
Д.Кабалевський. „Пісня про школу”; Ф.Колесса. “Школяр”;
Г.Китастий. “Дитяча молитва” або  М.Гайворонський. „Мово рідна”; В.Верховинець. „Гей, військо йде або М.Мельник. „Ми маленькі дударі”;
„Йшла лисичка по стежинці” (поспівка);
4
Танець
Танець та його різновиди. Симфонічний оркестр
П.Чайковський. Вальс із балету “Спляча красуня”; С.Рахманінов. “Італійська полька”;
М.Степаненко. „Танок”; 
Ф.Колесса. “Школяр”; А.Філіпенко. “Веселий музикант”;
В.Верховинець. „Гей, військо йде” або М.Мельник. „Ми маленькі дударі”;.
С.Рахманінов. “Італійська полька”;
5
Танець та його різновиди.
Різновиди танцю
Д.Шостакович. „Вальс-жарт”;   Д.Кабалевський. “Танець молодого бегемота”;
В.Дяченко. „Лялька танцює”,  
А.Філіпенко. “Веселий музикант”; Д.Кабалевський. «Перший клас»;
В.Верховинець. „Гей, військо йде” або М.Мельник. „Ми маленькі дударі”;.
українські народні пісні „Дощик”, А.Філіпенко. „Веселий музикант”;
6
Пісня
Пісня – найважливіший тип музики
Л.Бетховен. “Бабак”; українська народна пісня в обробці Я.Степового “Лугом іду”,
Я.Степовий „Колискова”;
Д.Кабалевський. «Перший клас»; поспівка «Бім-бом»
О.Білаш. “Горіховий дощ”, “Нічний гість”;
М.Красєв. „Зайчики”.
7
Пісня – найважливіший тип музики
Жанр пісні як найважливіший тип музики, динаміка
Г.Гладков. „Колискова”; П.Чайковський. „Пісня без слів”;
українська народна пісня „Гей, не дивуйте”.    Ю.Щуровський. „Українська мелодія;     
По співки «Бім-бом», «В нашім класі», А.Філіпенко. “Ой заграйте, дударики”,
О.Білаш. “Горіховий дощ”, “Нічний гість”; Б.Олексієнко. „Пісня-марш” із опери „Марійка-розгубійка”;
українська народна пісня «Женчичок-бренчичок»;
8
Урок узагальнення знань
«Кити» зустрічаються разом
Пісня-танець, пісня-марш, танець-марш
П.Чайковський.  “Танець із кубками” з балету “Лебедине озеро”; Б.Фільц. “Коломийка”, “Лемківська пісня”.
Р.Шуман. „Сміливий вершник”, „Веселий селянин”, „Перша втрата”;
А.Філіпенко. “Ой заграйте, дударики”, Поспівка  «В нашім класі»,
Б.Олексієнко. „Пісня-марш” із опери „Марійка-розгубійка”;
„Йшла лисичка по стежинці” (поспівка); Троїсті музики (на вибір учителя);

2 клас
 Тема 2  Виражальне та зображальне в музиці (8 год.)






9
Настрій в музиці
Тоніка
Л.Бетховен. “Весела. Сумна”, Марш;

М. Лисенко. “Враження від радісного дня”; 

Поспівка «В нашім класі»; білоруська народна пісня “Перепілонька”; А.Філіпенко. “Веселий музикант”;

В.Лепешко. „Поспішай до школи”. білоруська народна пісня „Савка і Гришка”; Б.Гірський. „Зайчик”;
білоруська народна пісня “Перепілонька”;.

10
Що виражає музика
Динаміка
українська народна пісня в обробці   М. Леонтовича “Дударик”;  Р. Шуман. “Перша втрата”; 
Л.Бетховен. “Весела. Сумна”,
Поспівка «Дзвонить дзвінок»; білоруська народна пісня “Перепілонька”;
В.Лепешко. „Поспішай до школи”. білоруська народна пісня „Савка і Гришка”;
Пісня-гра «Бім-бом» Троїсті музики (на вибір учителя); 
11.
Чи виражає музика характер людини?
Інструментальна музика, що виражає характер людини
Д.Кабалевський. “Три подружки”,„Монтер”;
В.Дяченко. „Сердитий гном”, „Заводна танцівниця”;
Поспівка «Дзвонить дзвінок»; О.Лобова. “Колискова школі”;
В.Лепешко. „Поспішай до школи”.
Українська народна пісня-гра „Не сварітеся”,
12.
Чи може музика зображати?
Вокальна музика, яка має зображальні властивості
М.Глінка. «Попутна пісня»; М.Завалишина. „Заводне мишеня”. 
В.Самійленко. „Танцювальна”; 
О.Лобова. “Колискова школі”; О.Антоняк. «Як складається пісенька»;
Українські народні пісні в обробці Я.Степового “Зима і Весна”, „Зайчик”, „Господарство”;
Д.Кабалевський. „Карусель”;  пісні-ігри „Зайчику”,”Мишка та кіт”,
1





13.
Музика зображує світ
Інструментальна музика, яка має зображальні властивості

М.Римський-Корсаков. “Політ джмеля” з  опери “Казка про царя Салтана”;
М. Сільванський. “Пташка і кицька”,

О.Антоняк. «Як складається пісенька»; А.Житкевич. «Семеро гномів».
М.Завалишина. „Кіт”;  О.Білаш. “Окунці-стрибунці”;
пісні-ігри „Козлик”, „Я коза”,
14




14.
Музика «змальовує» картини природи
Інструментальна та вокальна музика, яка зображає картини природи
Е.Гріг. “Ранок” із сюїти “Пер Гюнт”; А.Мігай. ”Зимонька-зима”.
М. Сільванський. „Світанок”;    
А.Житкевич. «Семеро гномів». М.Шуть. “Сонечко зійшло”;

М.Завалишина. „Кіт”;  О.Білаш. “Окунці-стрибунці”; І.Кириліна. „Розгнівалась на літо зима”;
пісні-ігри «Соловеєчку, сватку, сватку»;








15.
Урок узагальнення знань
Музика виражає та зображує
Колядки та щедрівки, зимові календарні обряди
Музична вікторина українські колядки, щедрівки за вибором.

українські колядки, щедрівки за вибором.

Українська щедрівка “Ой сивая тая зозуленька”
М.Шуть. “Сонечко зійшло”;
українська щедрівка “Ой сивая тая зозуленька”;
Українська народна пісня „Ой хто, хто Миколая любить”; Є.Карпенко. “Морозище”; Т.Димань. “Наколядуйте, діти, доброти”;.
В.Верховинець. Пісня-гра „Щебетали горобці”;
116166


16.
Урок узагальнення знань
Музика виражає та зображує
Інсценуваня колядок та щедрівок


Українська щедрівка “Ой сивая тая зозуленька”
М.Шуть. “Сонечко зійшло”;
українська щедрівка “Ой сивая тая зозуленька”;
Українська народна пісня „Ой хто, хто Миколая любить”; Є.Карпенко. “Морозище”; Т.Димань. “Наколядуйте, діти, доброти”;.


2 клас
Тема 3 Основні музичні жанри  (10 год.)

17.
Куди ведуть нас «три кити»
П’єса, ансамбль
Д.Кабалевський. «Впертий братик»; Українські щедрівки і колядки у виконанні народних хорів України;
М.Сільванський. „Їжачок і соловейко”;

К.М’ясков.  “Зимонька”; М.Коваль. Хор “Семеро козенят” із опери “Вовк і семеро козенят”;
Б.Фільц. „Скоро сонечко пригріє”;
українські народні пісні „Горобейко і сестричка”;
18.
«Сезам, відчинися!»
Музичний жанр, хор, тема, опера, балет
П.Чайковський. “Танець маленьких лебедів” (фортепіанна п‘єса), фрагмент із балету “Лебедине озеро”;
П.Чайковський.  Марш із балету “Лускунчик”; 

М.Коваль. Хор “Семеро козенят” Теми Мами-кози із опери “Вовк і семеро козенят”;
І.Кириліна. “Про сіамського кота”;
В.Верховинець. Пісня-гра „Сонечко”;
19.
Куди веде нас пісня
Симфонія. Пауза
Українська народна пісня “Журавель”; П.Чайковський. Друга симфонія (фрагмент);
П.Чайковський. Четверта симфонія (фінал);
М.Коваль. Теми Мами-кози і козенят із опери “Вовк і семеро козенят”;
І.Кириліна. “Про сіамського кота”;
Українська народна пісня “Журавель”;
20.
Куди веде нас танець
Гопак, козачок
український народний танок “Козачок”; невідомий автор першої половини ХІХ ст. “Симфонія” (козачок);

українська народна пісня „Гарний танець гопачок”; М.Коваль. Теми козенят із опери “Вовк і семеро козенят”;
українські веснянки “Кривий танець”,
українські веснянки: “Просо”;
21.
Що таке концерт?
Інструментальний концерт
І.Беркович. Другий концерт для фортепіано з оркестром (ІІ ч., фрагмент);
Л.Дичко. «Весна» з дитячої кантати «Пори року»; 
українська народна пісня “А ми просо сіяли”; О.Янушкевич. „Добрий ранок, матусю!”;
Я.Степовий. „Зима і весна”; М.Чембержі. “Колискова для мами”;
українські веснянки: “Огірочки”,
22.
Танець і балет
Жанр балету, різновиди танців
С.Прокоф‘єв. Вальс із балету “Попелюшка” (фрагмент),  сцена з балету “Попелюшка”;
П.Чайковський. „Неаполітанська пісенька” (фортепіано), „Неаполітанський танець” із балету „Лебедине озеро”;
українська народна пісня “А ми просо сіяли”; О.Янушкевич. „Добрий ранок, матусю!”;
М.Чембержі. “Колискова для мами”;
українські веснянки: “Льон”, “Мак”,
23.
Куди веде нас марш
Марш у інструментальних творах композитора
Ж.Бізе. Марш Тореадора з опери «Кармен»;
П.Чайковський.  Марш;
О.Янушкевич. „Добрий ранок, матусю!”;
В. Іванников. “Найкраща”; О.Колодуб. “Вишиванка”;
М.Коваль. Тема Малюка та «Войовничий марш» із опери  “Вовк і семеро козенят”;
24.
Дитяча опера
Жанр опери, опери написані композиторами ля дітей
М.Завалишина. “Пісенька друзів” із опери “Коли друзі є”.
М.Лисенко.  Фрагменти з опери  “Коза-дереза”.
М.Коваль.Хор «Цілий день співаєм, граєм»,  із опери  “Вовк і семеро козенят”; Л.Дичко. «Весна»;
М. Лисенко. “Пісня Лисички”, “Пісня Кози”,   хор “ Ходім, братці, воювати” з опери “Коза-дереза”; 
Пластична імпровізація
25..
Узагальнення вивченого
Ставимо оперу
Повторення вивченого
М.Коваль.  Сцена з другої дії опери “Вовк і семеро козенят”;
К. Стеценко. Опера “Лисичка, Котик і Півник”;
Л.Дичко. «Весна»;
А.Кос-Анатольський. „Берізонька”;
М.Коваль. Сцена з ІІ дії опери  “Вовк і семеро козенят”;
26.
Підсумковий урок
тести
Музична вікторина

Повторення пісень

Виконання в русі творів на вибір


2 клас
Тема 4 Мова музики  (9 годин)

27.
Що таке музична мова
Динаміка. Темп. Регістр.
Л.Бетховен. «Бабак», Д.Кабалевський. “Зайчик дратує ведмедика”, 

українські троїсті музики (на вибором учителя).

І.Арсєєв. «Крокодил і Чебурашка»; українська народна пісня “А продай, бабусю, бичка”;

Українські народні пісні “Пчілка”, “Ой ходила дівчина бережком”;
Я.Степовий. „Засмучений зайчик”,

28.
Як побудована музика
Три частина будова твору
Л.Бетховен. «Весела. Сумна»; П.Чайковський. “Кіт у чоботях і Біла кицька” з балету “Спляча красуня”,
А.Хачатурян „Дитячий альбом” (на вибір);
І.Арсєєв. «Крокодил і Чебурашка»; українська веснянка “Розлилися води”;
українські веснянки “Ой ти, красна весно”, “Катерина і Василь”, “Вербовая дощечка”;   О.Пахмутова. «Добра казка».
українські веснянки „А вже красне сонечко”;
29.
Будова музики і засоби музичної виразності
Ритм. Метр
П.Чайковський. Танець із кубками з балету «Лебедине озеро»; Д.Кабалевський. «Монтер»;
П.Чайковський. Пісня жайворонка”;
І.Арсєєв. «Крокодил і Чебурашка»; Українська народна пісня в обробці М.Дремлюги. “Як діждемо літа”;
українські веснянки “Ой ти, красна весно”, “Катерина і Василь”, “Вербовая дощечка”;   О.Пахмутова. «Добра казка».
українські веснянки “Соловеєчку, сватку. сватку”,
30.
Пісенність, танцювальність і маршовість
Мелодія. Супровід.
Р.Шуман. «Перша втрата»; К.Мясковський. «Ніби вальс»; Л.Бетховен Тема з варіаціями;
А.Рубінштейн. „Мелодія”;
Українська народна пісня в обробці М.Дремлюги. “Як діждемо літа”;Д.Кабалевський. «Гра в гостей».
Г.Сорокопуд. “Свято Перемоги”; В.Верменич. “Калинова  пісня”;
українські веснянки “Травка-муравка”,
31.
Музичні фарби
Забарвлення музичних інструментів, тембр
Ж.Бізе. Марш хлопчиків з опери «Кармен»;
І.Дунаєвський. Марш із кінофільму „Веселі хлоп’ята”;
Д.Кабалевський. «Гра в гостей». А.Мігай. “Зелений світ”;
Г.Сорокопуд. “Свято Перемоги”; В.Верменич. “Калинова  пісня”;
В.Верховинець. Пісні-ігри „Гляньте, діточки малі”,
32.
Барвиста музика
Музичні інструменти, тембри у симфонічному оркестрі
Б.Фільц. “Закарпатська новелета № 3 (фрагмент)”.
Б.Фільц. “Закарпатська новелета” №4 (фрагмент);
А.Мігай. “Зелений світ”; А.Кос-Анатольський. „Чабанець”;
О.Лобова. “Лине музика літа.”
В.Верховинець. Пісні-ігри  ”Ой чого ти, метелику”; 
33.
Музичні інструменти і казкові герої
Тембр. Регістр
С.Прокоф‘єв. Симфонічна казка “Петя і Вовк” (основні  теми);
Б.Алексєєнко. “Пісенька Марійки” з опери “Марійка-розгубійка”;
А.Кос-Анатольський. „Чабанець”;
О.Лобова. “Лине музика літа.” А.Житкевич. «Сопілочка з бузини».
Д.Височковська. “Потанцюймо з нами”;
34.
Узагальнення знань Симфонічна казка
Повторення вивченого
С.Прокоф‘єв. Симфонічна казка “Петя і Вовк”
К.Сен-Санс. «Карнавал тварин»
Повторення вивчених пісень

А.Житкевич. «Сопілочка з бузини».
А.Житкевич. «Чобітки мої червоні».
35.
Підсумковий урок
тести
Музична вікторина

Повторення пісень

Виконання в русі творів на вибір




Календарно-тематичний план 2 клас
І СЕМЕСТР -
0,5 годин для шкіл з російською та украънською мовою навчання – 17 годин на рік
за програмою, затвердженою МОН молодьспорту (наказ від 12.09.2011 року №1050) «Музичне мистецтво» авт. Л.Хлєбнікова,  Дорогань Л. О., Івахно  І. М., Кондратова Л. Г.,  Корнілова О. В.,  Лобова О. В., Міщенко Н.І.
2 клас
 Тема 1 Типи музики  (5 год.)
1.
Тема уроку
Основні поняття і терміни для засвоєння
Орієнтовний матеріал для сприймання
Варіативний матеріал для сприймання
Орієнтовний матеріал для виконання
Варіативний матеріал для виконання
Орієнтовні твори для музикування  та виконання в русі
2.
«Три кити» в музиці – пісня, танець, марш
Композитор, виконавець, слухач. Типи музики - пісня, танець, марш
Д.Кабалевський. „Три кити”, С.Рахманінов. “Італійська полька”; Є.Адамцевич. “Запорізький марш”;

В.Сильвестров. „Марш”;

Українські народні пісні „Ой на горі жито”; Д.Кабалевський. „Пісня про школу”;

Г.Китастий. “Дитяча молитва” або  М.Гайворонський. „Мово рідна”; Українські народні пісні „Журавель”, „Три матусі”, „Гей ви, дітки чорнобриві”,
українська народна пісня «Вийшли в поле косарі»;

3.
Марш
Особливості жанру марш
М.Блантер. “Футбольний марш”; П.Чайковський. “Марш дерев‘яних солдатиків”; Д.Кабалевський “Три варіанти маршу”,
С.Чернецький. «Зустрічний марш»
Українські народні пісні „Ой на горі жито”; Д.Кабалевський. „Пісня про школу”;
Г.Китастий. “Дитяча молитва” або  М.Гайворонський. „Мово рідна”;
В.Верховинець. Пісні-ігри „Діти і ведмідь”, „Цить, не плач”;
4.
Танець
Танець та його різновиди. Симфонічний оркестр
П.Чайковський. Вальс із балету “Спляча красуня”; С.Рахманінов. “Італійська полька”; Д.Шостакович. „Вальс-жарт”;  
М.Степаненко. „Танок”; 
Ф.Колесса. “Школяр”; А.Філіпенко. “Веселий музикант”;
В.Верховинець. „Гей, військо йде” або М.Мельник. „Ми маленькі дударі”;.
С.Рахманінов. “Італійська полька”;
5.
Пісня
Пісня – найважливіший тип музики
Л.Бетховен. “Бабак”; українська народна пісня в обробці Я.Степового “Лугом іду”, Г.Гладков. „Колискова”; П.Чайковський. „Пісня без слів”;
Я.Степовий „Колискова”; українська народна пісня „Гей, не дивуйте”.   
Д.Кабалевський. «Перший клас»; поспівка «Бім-бом»
О.Білаш. “Горіховий дощ”, “Нічний гість”;
М.Красєв. „Зайчики”.
6.
 «Кити» зустрічаються разом
Пісня-танець, пісня-марш, танець-марш
П.Чайковський.  “Танець із кубками” з балету “Лебедине озеро”; Б.Фільц. “Коломийка”, “Лемківська пісня”.
Р.Шуман. „Сміливий вершник”, „Веселий селянин”, „Перша втрата”;
А.Філіпенко. “Ой заграйте, дударики”, Поспівка  «В нашім класі»,
Б.Олексієнко. „Пісня-марш” із опери „Марійка-розгубійка”;
„Йшла лисичка по стежинці” (поспівка); Троїсті музики (на вибір учителя);

2 клас
 Тема2  Виражальне та зображальне в музиці (3 год.)

7..
Настрій в музиці
Тоніка Динаміка
Л.Бетховен. “Весела. Сумна”, Марш;

М. Лисенко. “Враження від радісного дня”; 

Поспівка «В нашім класі»; білоруська народна пісня “Перепілонька”; А.Філіпенко. “Веселий музикант”;

В.Лепешко. „Поспішай до школи”. білоруська народна пісня „Савка і Гришка”; Б.Гірський. „Зайчик”;
білоруська народна пісня “Перепілонька”;.
Пісня-гра «Бім-бом»
8.
Чи виражає музика характер людини?
Інструментальна музика, що виражає характер людини Вокальна музика, яка має зображальні властивості
Д.Кабалевський. “Три подружки”,„Монтер”;
В.Дяченко. „Сердитий гном”, „Заводна танцівниця”;
 Глінка. «Попутна пісня»; М.Завалишина. „Заводне мишеня”. 

Поспівка «Дзвонить дзвінок»; О.Лобова. “Колискова школі”; О.Антоняк. «Як складається пісенька»;
В.Лепешко. „Поспішай до школи”. Українські народні пісні в обробці Я.Степового “Зима і Весна”, „Зайчик”, „Господарство”;
українська народна пісня-гра „Не сварітеся”,
9.
Урок узагальнення знань
Музика зображує світ
Інструментальна музика, яка має зображальні властивості
М.Римський-Корсаков. “Політ джмеля” з  опери “Казка про царя Салтана”;
М. Сільванський. “Пташка і кицька”,

О.Антоняк. «Як складається пісенька»; А.Житкевич. «Семеро гномів».
М.Завалишина. „Кіт”;  О.Білаш. “Окунці-стрибунці”;
пісні-ігри „Козлик”, „Я коза”,

2 клас
Тема 3 Основні музичні жанри  (5 год.)

10.
10.
Куди ведуть нас «три кити»
П’єса, ансамбль
Д.Кабалевський. «Впертий братик»; Українські щедрівки і колядки у виконанні народних хорів України;
М.Сільванський. „Їжачок і соловейко”;

К.М’ясков.  “Зимонька”; М.Коваль. Хор “Семеро козенят” із опери “Вовк і семеро козенят”;
Б.Фільц. „Скоро сонечко пригріє”;
українські народні пісні „Горобейко і сестричка”;
11.
«Сезам, відчинися!»
Музичний жанр, хор, тема, опера, балет
П.Чайковський. “Танець маленьких лебедів” (фортепіанна п‘єса), фрагмент із балету “Лебедине озеро”;
П.Чайковський.  Марш із балету “Лускунчик”; 

М.Коваль. Хор “Семеро козенят” Теми Мами-кози із опери “Вовк і семеро козенят”;
І.Кириліна. “Про сіамського кота”;
В.Верховинець. Пісня-гра „Сонечко”;
12.
Куди веде нас пісня та танець, марш
Симфонія. Пауза Гопак, козачок
Українська народна пісня “Журавель”; П.Чайковський. Друга симфонія (фрагмент); український народний танок “Козачок”; невідомий автор першої половини ХІХ ст. “Симфонія” (козачок); Ж.Бізе. Марш Тореадора з опери «Кармен»;
П.Чайковський. Четверта симфонія (фінал);
М.Коваль. Теми Мами-кози і козенят із опери “Вовк і семеро козенят”; українська народна пісня „Гарний танець гопачок
І.Кириліна. “Про сіамського кота”;
Українська народна пісня “Журавель”;
13.
Танець і балет
Жанр балету, різновиди танців
С.Прокоф‘єв. Вальс із балету “Попелюшка” (фрагмент),  сцена з балету “Попелюшка”;
П.Чайковський. „Неаполітанська пісенька” (фортепіано), „Неаполітанський танець” із балету „Лебедине озеро”;
українська народна пісня “А ми просо сіяли”; О.Янушкевич. „Добрий ранок, матусю!”;
М.Чембержі. “Колискова для мами”;
українські веснянки: “Льон”, “Мак”,
14.
Дитяча опера
Жанр опери, опери написані композиторами ля дітей
М.Завалишина. “Пісенька друзів” із опери “Коли друзі є”.
М.Лисенко.  Фрагменти з опери  “Коза-дереза”.
М.Коваль.Хор «Цілий день співаєм, граєм»,  із опери  “Вовк і семеро козенят”; Л.Дичко. «Весна»;
М. Лисенко. “Пісня Лисички”, “Пісня Кози”,   хор “ Ходім, братці, воювати” з опери “Коза-дереза”; 
Пластична імпровізація


2 клас
Тема 4 Мова музики  (4 годин)

15.
Що таке музична мова
Динаміка. Темп. Регістр.
Л.Бетховен. «Бабак», Д.Кабалевський. “Зайчик дратує ведмедика”, 

українські троїсті музики (на вибором учителя).

І.Арсєєв. «Крокодил і Чебурашка»; українська народна пісня “А продай, бабусю, бичка”;

Українські народні пісні “Пчілка”, “Ой ходила дівчина бережком”;
Я.Степовий. „Засмучений зайчик”,

16.
Як побудована музика
Три частина будова твору Ритм. Метр
Л.Бетховен. «Весела. Сумна»; П.Чайковський. “Кіт у чоботях і Біла кицька” з балету “Спляча красуня”, П.Чайковський. Танець із кубками з балету «Лебедине озеро»;
А.Хачатурян „Дитячий альбом” (на вибір); .Чайковський. Пісня жайворонка”;
І.Арсєєв. «Крокодил і Чебурашка»; українська веснянка “Розлилися води”; Українська народна пісня в обробці М.Дремлюги. “Як діждемо літа”;
українські веснянки “Ой ти, красна весно”, “Катерина і Василь”, “Вербовая дощечка”;   О.Пахмутова. «Добра казка».
українські веснянки „А вже красне сонечко”;
17.
Пісенність, танцювальність і маршовість
Мелодія. Супровід.
Р.Шуман. «Перша втрата»; К.Мясковський. «Ніби вальс»; Л.Бетховен Тема з варіаціями;
А.Рубінштейн. „Мелодія”;
Українська народна пісня в обробці М.Дремлюги. “Як діждемо літа”;Д.Кабалевський. «Гра в гостей».
Г.Сорокопуд. “Свято Перемоги”; В.Верменич. “Калинова  пісня”;
українські веснянки “Травка-муравка”,
18.
Підсумковий урок
Музичні інструменти і казкові герої
Тембр. Регістр
С.Прокоф‘єв. Симфонічна казка “Петя і Вовк” (основні  теми);
Б.Алексєєнко. “Пісенька Марійки” з опери “Марійка-розгубійка”;
А.Кос-Анатольський. „Чабанець”; Повторення вивчених пісень

О.Лобова. “Лине музика літа.” А.Житкевич. «Сопілочка з бузини».
Д.Височковська. “Потанцюймо з нами”;

2 коментарі: