Візитна картка





Методичне об'єднання нараховує 31 вчителя:

Спеціаліст - 4
Спеціаліст ІІ категоріі - 4
Спеціаліст І категорії - 11
Спеціаліст вищої категорії - 12

Звання:

Старший вчитель - 6
Вчитель-методист - 4




ДЛЯ ПЛАНУВАННЯ


Орієнтовне календарне планування
з музичного мистецтва для 6 класу
МАСОЛ, АРИСТОВА

Урок

Тема уроку
Сприйняття та інтерпретація творів музичного мистецтва
Виконання творів музичного мистецтва

Елементи інтеграції

Основні поняття

Завдання
1

Камерно-вокальні жанри: пісня і гімн

Л.Ревуцький «Пісня»; Г.Малер «Симфонія №1 ре мажор» ІІІ ч.

Українська народна пісня «Од Києва до Лубен»
Г.Лопатіна М.Сребцова «Як пісня навчила людей радіти»; Е.Кай «Колискова»

Жанр. Камерна музика. Пісня

Підручник с.13
2

«Державний гімн України» муз. М.Вербицького, сл..П.Чубинського; Гімн студентів «Гаудеамус»
Українська народна пісня «Од Києва до Лубен»


Гімн

Підручник с.16

3
Романс і його різновиди: серенада, балада
«Гірські вершини» сл. М.Лермонтова, муз.А.рубінштейна, О.Варламова, Г.Свиридова
«Гірські вершини» сл. М.Лермонтова, муз.А.рубінштейна (фрагмент)
М.Реріх «Шартрова гора», «Гора п’яти скарбів»

Романс

Підручник с.20

4

Хоакін Малатс «Іспанська серенада» (гітара) Ф.Шуберт «Лісовий цар» (балада)

«Диво осінь» вірш Л.Ратич, муз. А.Олейникової
Караваджо «Лютніст» Й.Гете «Вільшаний король»
Серенада
Лютня
Мандоліна
Балада

Підручник с.28
5
Сучасні та вокальні жанри: авторська та естрад-на пісня
В.Висоцький «Пісня про загублений час», «Пісня про добро і зло» («Аліса в країні чудес»); М.Бурмака «Розмалюю писанку»


«Музикант» вірш та муз. Б.Окуджава

м/ф «Аліса у країні чудес»

Бард

Підручник с.33

6


В.Івасюк «Червона рута», Р.Паулс «Кашалотик»


«Хвостики-метелики» сл.і муз. Н.Май

Г.Лопатіна М.Скребцо-ва «Секрет співу»

Естрадна пісня

Підручник с.38
7

Хорова духовна музика:
Меса,
Літургія,
Концерт,
Реквієм


Д.Бортнянський «Хоровий концерт №15» (І ч.)

«Хвостики-метелики» сл.і муз. Н.Май


Меса, літургія, Хоровий концерт

Підручник с.46

8


В.А.Моцарт «Реквієм (Dies irae)», ІІІ ч.

«Будинок під блакитним дахом» сл.В.Орлова, муз. І.Кириліної
С.Кленов «Реквієм Моцарта», Г.О. Ніл «Останні години Моцарта»

Реквієм

Підручник с.50

9

Хорові жанри: Кантата,
Ораторія

Л.Дичко «Веснянка» з кантати «Пори року»

«Будинок під блакитним дахом» сл.В.Орлова, муз. І.Кириліної


Кантата

Підручник с.53
10

Г.Ф. Гендель, хор «Аллілуя» з ораторії «Месія»
«Веселкова» сл.О.Кононенка, муз.О.Жилінського


Ораторія

Підручник с.56

11
Цикли у вокально-хоровій музиці
М.Муссоргський «У кутку», «З нянею» (з вокаль-ного циклу «Дитяча»)

«Веселкова» сл.О.Кононенка, муз.О.Жилінського

Вокальний цикл Мініатюра

Підручник с.60

12


Б.Бріттен «Вінок колядок» № 2, 5, 10
Українська народна пісня «Ой у полі плужок оре», щедрівка



Підручник с.62

13
Музичні жанри в театрі та кіно
Дж. Россіні «Каватина Фігаро» з опери «Севільський цирульник»

Українська народна пісня «Ой у полі плужок оре», щедрівка


Акустика Увертюра Арія Каватина

Підручник с. 67

14

Г.Гладков, музика з м/ф «Юременські музиканти»; І.Єфремов «Пісні про дітей» з к/ф «Пітер Пен»; Дж. Вільямс, хор Горвардса з к/ф «Гаррі Потер і в’язень Азкабану»

«Крилаті гойдалки» сл. Ю.Ентіна, муз. Є.Крилатова (з к/ф «Пригоди Електроніка»)
Фрагменти з к/ф «Гаррі Потер і в’язень Азкабану», «Пригоди Електро-ніка» 

Мюзикл

Підручник с.70
15-16
Перевіря-ємо свої досягнен-ня. Урок-концерт

Музичні твори на вибір учителя та учнів




Підручник с. 71-72

17

Прелюдія Елегія

Й.С.Бах «Прелюдія ре мінор»; С.Рахманінов, Прелюдія №2 «Дзвони»

«Мрії збуваються» сл. Ю. Рибчин-ського, муз. Л.Бражнікової
«Великий дзвін» (китайська легенда); Джанні Родарі «війна дзвонів» (казка)

Прелюдія

Підручник с.81

18

М.Лисенко «Елегія» для віолончелі і ф-но; В.Сильвестров «Елегія» для струнного оркестру

«Мрії збуваються» сл. Ю. Рибчин-ського, муз. Л.Бражнікової

П.Бевза, кртини з циклу «Елегія»

Елегія

Підручник с.85

19

Ноктюрн
Рапсодія
Ф.Шопен «Ноктюрн сі мажор», Е.Гріг «Ноктюрн» (у перекладі для скрипки і ф-но)

«Колискова майбуття» сл. і муз. В.Дроботенко
Р.Темір «Ноктюрн»; Дж.Уістлер «Ноктюрн у синьому і зеленому»

Ноктюрн

Підручник с.92

20

Ф.Ліст «Угорська рапсодія №2» для ф-но; М.Скорик «Карпатська рапсодія» для скрипки та ф-но.


«Колискова майбуття» сл. і муз. В.Дроботенко


Рапсодія

Підручник с.94

21

Скерцо Етюд
Й.С.Бах «Скерцо» із сюїти №2 для флейти та струнних інструментів; Ю.Шевченко «Гумореска»


«Мамині руки» сл.А.Орел, муз.О.Антоняка


Скерцо

Підручник с.98

22

В.Косенко сюїта для ф-но «11 етюдів у формі старовинних танців»; Ф.Ліст Етюд №3 («Кампанелла»), №5 («Полювання») із циклу «За каприсами Паганіні»


«Мамині руки» сл.А.Орел, муз.О.Антоняка


Етюд

Підручник с.100

23

Соната. Варіації
Л.ван Бетховен «Соната №14» («Місячна»), І ч; М.Березовський «Соната до мажор» для скрипки і чембело

«Краплини мрії», муз.М.Рожка, сл.І. Багрійчук
В.Куш «Місячна соната»; А.Вера «Місячна соната»; А.Левітін «Місячна соната»; П.Блох «Місячна соната»; М.Дашкієв «Страчена пісня»


Соната

Підручник с.107
24

Р.Гриньків варіації на тему укр.нар.пісні «Йшли корови із діброви» (у вик. бандури; вик. «Пікардійської терції»)

«Краплини мрії», муз.М.Рожка, сл.І. Багрійчук

Дж. Кірстейн «Квіткові варіації»

Варіації

Підручник с.108

25
Рондо Сюїта
В.А.Моцарт Соната №11 ля мажор для ф-но (ІІІ ч.)

«Веселка» сл. і муз. Н.Май


Рондо

Підручник с.111

26

М.Лисенко «Українська сюїта» у формі старовинних танців на основі народних пісень.

«Веселка» сл. і муз. Н.Май
Є.Товстуха «микола Лисенко» (фр.)

Сюїта

Підручник с.114

27
Симфонія Увертюра
Й.Гайдн «Прощальна симфонія» або «Симфонія №101» «Годинник»

«Добрий маг» сл. і муз. О.Шпак
А.Лопатіна, М.Скреб-цова «Як був створе-ний симфо-нічний  оркестр»

Симфонія

Підручник с.122

28

Д.Шостакович «Святкова увертюра»

«Добрий маг» сл. і муз. О.Шпак


Увертюра

Підручник с.123

29
Концерт Симфо-нічна фан-тазія по-ема
А.Марчелло «Концерт ре мінор» для гобою та струнних, Д.Бортнянський «Концерт ре мажор» для чембало з оркестром

«Скрипалик- цвіркунець» сл.В.Кленця
Муз. В.Поповича

В.Усянов «Дитячі фантазії»; К.Тейлор «Дитячі фантазії»

Фантазія

Підручник с. 130

30

В.А.Моцарт «Фантазія ре мінор» для ф-но; Ян Сібеліус Симфонічна поема «Фінляндія»
«Скрипалик- цвіркунець» сл.В.Кленця
Муз. В.Поповича
В.Усянов «Дитячі фантазії»; К.Тейлор «Дитячі фантазії»

Фантазія

Підручник с. 130

31
Музично-театральні жанри: балет, оперета

А.Хачатурян, фрагмент з балету «Спартак»

Пісня на вибір учителя


Балет

Підручник с.136
32

Попурі з оперет Й.Штрауса ; Я.Барнич, пісня «Гуцулка Ксеня»


«Малюки» сл. і муз.Н.Май


Оперета Попурі

Підручник с. 140

33
Жанри зустрі-чаються
М.Глінка «Вальс фантазія»; С.Рахманінов «Етюд- картина»

«Малюки» сл. і муз.Н.Май



Підручник с. 143

34
Переві-ряємо свої досяг-нення.
Урок-концерт

Музичні твори на вибір учителя та учнів




Підручник с. 144-145




Орієнтовне календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва 3 клас
за програмою «Музичне мистецтво» авт. Л.Хлєбнікова, Дорогань Л. О., Івахно  І. М., Кондратова Л. Г.,  та інш.
35 годин на рік
Урок

Дата
Тема уроку
Сприйняття та інтерпретація творів музичного мистецтва
Виконання творів музичного мистецтва
Елементи інтеграції

Основні поняття
Тема І Основні властивості музики: пісенність, танцювальність, маршовість (8 год.)
1.

Нова зустріч у країні музики
Р. Щедрін, «Ніч»; «Золоті рибки»;  «Цар Горох» з б-ту «Горбоконик»
«Засмутилось кошеня» сл. П. Воронька муз. І. Кириліної
фр. м/ф «Коник-горбоконик»
Пісенність, танцювальність, маршовість
2.

Таємниці пісенної музики
М. Дремлюга, «Лірична пісня»
поспівка «Ми – третьокласники» сл. і муз. Д. Кабалевського «Засмутилось кошеня» сл. П. Воронька муз. І. Кириліної
К. Візерспун, «Золоті стовпи»

музичні інструменти: фортепіано, піаніно, рояль
3.

Таємниці пісенної музики
П. Чайковський, «Баркарола»
«Шпачок прощається» сл. М. Івенсен муз. Т. Попатенко

баркарола
4.

Таємниці танцювальної музики
Ж. Колодуб, «Гуцульський танець»; Невідомий автор першої половини ХІХ ст. Симфонія (козачок)
повторення «Шпачок прощається» сл. М. Івенсен муз. Т. Попатенко

 ноти
5.

Таємниці танцювальної музики
М. Глінка, «Арагонська хота»
«Ой на горі жита много» у. н. п. обр. Г. Верьовки

хота, музичні інструменти: гітара, кастаньєти
6.

Таємниці маршової музики
Ф. Шуберт, «Військовий марш»; Людвіг ван Бетховен, «Симфонія №5» (ІІІ частина)
«Будем козаками» сл. і муз. А. Загрудного

нотоносець
7.

Зустріч музичних жанрів
Ж. Бізе, увертюра до о-ри «Кармен»
повторення «Будем козаками» сл. і муз.       А. Загрудного

Увертюра, музичні інструменти:, кобза, бандура
8.

Узагальнення знань.
Ф. Шопен, Прелюдія №7; Ф. Шопен, Прелюдія №20.
розучування мелодії      Е. Гріг, «Ранок» із сюїти «Пер Гюнт»

нота «до»
Тема ІІ. Інтонація (8 год.)
9.

Знайомство з феєю Інтонацією
сл. А. Барто, муз. С. Прокоф’єва, «Базіка»
«Співучий колобок» сл. В. Кленця муз. В. Поповича

Скоромовка, нота «ре»
10.


Жартівливі та сумні інтонації
В. Косенко, «Дощик»; В. Косенко, «Гумореска»; В. Косенко, «Колискова»
повторення «Співучий колобок» сл. В. Кленця муз. В. Поповича

Інтонація, нота «мі»
11.

Ритмічні інтонації
М. Римський-Корсаков, «Три дива» з опери «Казка про царя Салтана». Тема Білки; Тема Тридцяти трьох богатирів.; Тема Царівни Лебідь; М. Глінка, «Марш Чорномора» з опери «Руслан і Людмила».
«Щеня і кошеня» сл. В. Вікторова муз. Т. Попатенко

музична тема, музичні інструменти:, флейта, флейта-пікколо, нота «фа»
12.

Виражально-зображальні музичні інтонації
В. Кирейко, «Награвання Лукаша» з о-ри «Лісова пісня»; М. Лисенко, календарно-обрядові пісні з опери «Зима і Весна»
«Добрий вечір тобі, пане господарю» колядка

виражальні інтонації, зображальні інтонації, нота «соль»
13.

Інтонація та імпровізація
Ж. Массне, «Елегія»
«Павочка ходить» щедрівка

музичні інструменти:, віолончель, нота «ля»
14.

Інтонація та імпровізація в піснях-іграх
«Гра в зайчика» обр. М. Леонтовича
«Коза» у. н. пісня-гра

нота «сі»
15.








Перевір себе
Музичні твори на вибір учителя та учнів



16.
   

Урок-концерт. Узагальнення знань.

Виконання вивчених пісень.


Тема ІІІ. Розвиток музики (10 год.)
17.

Інтонаційно-мелодичний розвиток музики
Т. Альбіноні, «Адажіо», інструментальне виконання та вокальне (Лара Фабіан або Сара Брайтман)
«Чому ведмідь узимку спить» сл. О. Коваленкова муз. Л. Кніппера

скрипковий ключ
18

Ладовий розвиток музики
Ф. Шуберт, «Вальс»; Ф. Шуберт, «Алегрето»
«Гра в слова» сл. і муз. І. Арсєєва; повторення «Чому ведмідь узимку спить» сл. О. Коваленкова муз. Л. Кніппера

ладовий розвиток
19.

Динамічний і темповий розвиток
Й. Брамс, «Угорський танець»
Розучування пісні «Грицю, Грицю, до роботи» у. н. п. обр. Я. Степового

 тривалість нот
20.

Варіаційний розвиток музики
М. Завадський, «Шумка»
Розучування пісні «Рушничок» сл. Є. Левченко, муз.  А. Олейникової

варіаційний розвиток,  тривалість нот
21.

Розвиток музики різних жанрів
Ф. Шопен, «Вальс»; Ф. Шопен, «Полонез»
Виконання пісні «Рушничок» сл. Є. Левченко, муз.
А. Олейникової

Вальс, полонез

22.

Симфонічний розвиток музики
П. Чайковський, «Симфонія №4» (фінал); В. Сокальський, «Симфонія соль мінор» (І частина)
«Подарунок мамі» сл. Д. Чередниченка муз.       М. Катричка

Симфонія, симфонічний розвиток,  паузи
23.

Народна пісня у творчості композиторів
 М. Лисенко, хор «А вже весна» з опери «Зима і Весна»
 Виконаня пісні  «Подарунок мамі» сл. Д. Чередниченка муз. М. Катричка

Веснянки,  такт
24.

Багатогран-ність розвитку музики
С. Прокоф’єв, «Тема Петрика»; «Тема Качки», «Тема Пташки» із симфонічної казки «Петрик і Вовк»
«Сива шапка» (пісня-гра) сл. Л. Кроткевич муз.    В. Верховинця

музичний розмір

25.

Перевір себе
Музичні твори на вибір учителя та учнів
Виконання пісні з виконанням рухів «Грицю, Грицю до роботи» у. н. п. обр. Я. Степового




26.

Узагальнення знань.
Музична вікторина. Впізнай музичний твір та автора.
Виконання вивчених пісень.


Тема ІV. Музична форма (9 год.)
27.



Одночастинна форма музики
Ф. Шопен, «Мазурка №5»
«Пісня пастушка»
франц. н. п.

музична форма, одночастинна форма, музичні інструменти:, сопілка
28.



Двочастинна форма музики
Е. Гріг, «Пісня Сольвейг», з музичної п’єси «Пер Гюнт»
повторення «Пісня пастушка» франц. н. п.

двочастинна форма, контраст, куплетна форма
29.



Тричастинна форма музики
Е. Гріг, «Танець Анітри»
«Соловеєчку, сватку, сватку» у. н. п.

тричастинна форма, знаки альтерації, піцикато
30.

Тричастинна форма музики.
М. Лисенко, «Екпромт ля мінор»
«Писанка» сл. В. Клинця та Н. Андрусіч муз.      М. Катричка

експромт
31.



Форма рондо в музиці     
.
В. А. Моцарт, «Турецьке рондо»; Б. Фільц, «Весняне                   рондо»
«Класне рондо» поспівки на музику  Д. Кабалевського

Рондо,  епізод
32.

Варіаційна форма в музиці
М. Різоль, варіації на тему української народної пісні «Ой на горі жито»
«Ой на горі жито» у. н. п. обр. К. Стеценка

Варіації, музичні інструменти, баян, акордеон, реприза
33.

Кульмінація в музичному творі
І. Дунаєвський, увертюра до фільму «Діти капітана Гранта»
«Заквітчали зорі обрій» сл. А. Житкевича, муз.  Л. Стельмащук

кульмінація
34.

Перевір себе
Музичні твори на вибір учителя та учнів



35.

Узагальнення знань.
Музична вікторина.
Виконання вивчиних пісень.


За підручником Аристова, Л. С. Музичне мистецтво : підруч. для 3 кл. / Л. С. Аристова, В. В. Сергієнко. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2013. – 112 с. : іл.



Орієнтовне календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1 класі
І варіант – 1 год. на тиждень (для шкіл з українською мовою навчання)
за програмою, затвердженою МОН молодьспорту (наказ від 12.09.2011 року №1050) «Музичне мистецтво» авт. Л.Хлєбнікова,  Дорогань Л. О., Івахно  І. М., Кондратова Л. Г.,  Корнілова О. В.,  Лобова О. В., Міщенко Н.І.
Тема уроку
Основні поняття для засвоєння
Матеріал для музичного сприймання
Матеріал для виконання
Твори для музикування  та виконання в русі
І семестр Тема 1  Про що розповідає музика  (16 год.)
1.
У гості до музики

Музика в житті людини. Правила слухання музики та співу. Композитор – творець музики
В.Подвала «Музичні загадки»
М.Дрімлюга «Пісня про школу»

Український народний танець «Гопак»


2.
Як
«говорить» музика

Звуки музики: музичні та шумові звуки, особливості їх звукоутворення
М. Дремлюга. «Ведмежатко в лісі»
М.Дрімлюга «Пісня про школу»

український народний танець «Козачок»
3.
Розмаїття музичних звуків
Розмаїття звуків музики: високі і низькі, довгі і короткі, голосні й тихі
Д. Кабалевський «Клоуни»
М.Дрімлюга «Пісня про школу»
Д. Кабалевський. «Перший клас»
А. Філіпенко. «Паровоз», «Гра з ведмежатком»

4.
Що «живе» в музиці?

пульс, ритм музики

Д. Кабалевський «Кавалерійська»
Д. Кабалевський «Перший клас»

Українська народна пісня в обробці Я. Степового «Плескаємо-тупаємо»
5.
Настрій у музиці

музика весела і сумна

П. Чайковський. «Хвороба ляльки»
П. Чайковський «Нова лялька»
Д. Кабалевський. «Перший клас»
Українська народна пісня «Ой до нори, мишко»
Б.Фільц. Пісня-гра «Ми у лісі були»

6.
Мелодія та музичний супровід
Мелодія, музичний супровід, темп та їх роль у музиці
Л. Колодуб «Лялька співає»

Українська народна пісня «Ой до нори, мишко»
українська народна пісня «Галя по садочку ходила»

7.
Як «співають» музичні інструменти

Різновиди музичних інструментів
І. Беркович «Українська мелодія»
Українська народна пісня «Ой до нори, мишко»
Українська народна пісня «Ходить гарбуз по городу»
супроводі української народної пісні «Голубка»
8.
Музична скарбничка осінніх настроїв

Знайомство з музичними творами, які передають настрій осені
В.Косенко. «Дощик»; М.Парцхаладзе «Осінній дощик»

Українська народна пісня «Ходить гарбуз по городу»

пісня-гра  В. Верховинець «Біла квочка»
9.
У гості до давньої музики
Поняття музика і час, про музику, яка прийшла з минулого
Й.С.Бах. «Волинка»

Українська народна пісня «Ходить гарбуз по городу»
Муз.Б. Фільц, сл..П. Воронька «Облітав журавель»
українську народну пісню «Два півники»
10.
Музика та настрій людини

Настрої людини, які передає музика, пасторальна музика
В. Косенко «Пасторальна»
Муз.Б. Фільц, сл..П. Воронька «Облітав журавель»
пісня М. Шуть «Веселі нотки»
11.
Темп музики

Темп музики: швидкий, помірний, повільний
Р. Шуман «Сміливий вершник»
Муз.Б. Фільц, сл..П. Воронька «Облітав журавель»Музика А.Філіпенко, слова Г. Бойка «На місточку»

пісня Я.Степового «Діти колом стоять»

12.
Музика заколисує
Поняття народна пісня. Знайомство з розмаїттям українських народних пісень

Українська колискова «Повішу я колиску»
Я. Степовий. «Колискова»

Муз.Б. Фільц, сл..П. Воронька «Облітав журавель»Музика А.Філіпенко, слова Г. Бойка «На місточку»
Українська колискова «Котику сіренький»
В. Верховинець Пісня-гра «Зробимо коло»

13.
Голоси навкруги
Забарвлення звучання голосу людини, розмаїття голосів людини
Українські народні колискові «Ходить сон коло хати», «Ой у Кота-воркота»

Музика А. Філіпенко, слова Л. Компаніець «Гарний танець гопачок»

М.Ведмедеря «Танцювали зайчики»
14.
Народні музичні інструменти
Українські народні інструменти, особливості їх звучання ансамбль, троїсті музики
Троїсті музики
Муз. А. Філіпенка, сл.. Л.Компаніець «Гарний танець гопачок».

Українська народна пісня «Печу, печу хлібчик»
15.
Новорічні свята Узагальнюючий урок

Українські народні коляки та щедрівки, народні зимові обряди та свята
Р. Шуман. «Дід Мороз»
Сл. М. Рильського, муз. П. Майбороди «Новорічна нескінченна»
Українська щедрівка «Я маленький хлопчик»
Українська щедрівка «Щедрівочка щедрувала»
Українська народна пісня «Ой Василю-Василечку»

16.
Підсумковий урок
Українські народні колядки та щедрівки, народні зимові обряди та свята
Музичні твори, що вивчалися протягом семестру (на вибір учителя)



українські народні пісні (на вибір учителя)
українські народні пісні (на вибір учителя)
ІІ семестр  Тема  2.  Музика навколо нас  (19 год.)
Музика – мистецтво звуків (16 год.)
1.
Музична скарбничка зимових настроїв
Музичні картини природи (природа в музиці). Український народний танець «Метелиця»
Р. Шуман. «Дід Мороз»
П. Чайковський «Зимовий ранок»


Музика Б.Фільц, вірші Г.Бойка
«Морозець»

Український народний танець «Метелиця»

2.
Зустріч із піснею
Розмаїття характерів і настроїв пісенної музики. Народна та професійна пісня
Л. Ревуцький «Колискова»
К. Стеценко. «Вечірня пісня»


Б.Фільц «Морозець»

п’єса «Поїзд» ком. Е. Сіліньш

3.
Зустріч із танцем

Розмаїття характерів і настроїв танцювальної  музики, полька, аркан
М. Глінка «Полька»

Б.Фільц «Морозець» Муз. Я.Степового, слова народні. «Сніжинки»
Український народний танець «Аркан»
4.
Зустріч із маршем
Розмаїття характерів і настроїв маршової музики
В.Сильвестров «Марш»

Музика Я.Степового, слова народні. «Сніжинки»
В.Верховинець. Пісня-гра «Гоп-гоп»

5.
Казкові герої в музиці
Втілення в музиці різних дитячих образів – іграшки та забави;
П.Чайковський. «Танець феї Драже»

Муз. Б. Савельєва, вірші А. Хайта (переклад О.Лобової). «Пісенька кота Леопольда»
українську народну пісню «Танок мишей»
6.
Музика та герої мультфільмів
Музика в мультиплікації; світ казкових образів у творах композиторів
П. Чайковський «Баба Яга»
М.Сільванський
Музична казка «Івасик-Телесик»

Музика Б. Савельєва, вірші А. Хайта (переклад О.Лобової). «Пісенька кота Леопольда»
М. Назарець «Кіт і мишка»
А. Вієру «Мавпочка»

7.
Бабусина казка

Музика розповідає про рідних – матусю, бабусю
Б.Фільц «Бабусина казка»

Муз.О. Янушкевич, сл..М. Ясакової «Мама і я»

українська веснянка «Ой минула вже зима»

8.
Музична скарбничка весняних настроїв
Веснянки —  українські народні пісні
П. Чайковський «Пісня жайворонка»

Муз.О. Янушкевич, сл..М. Ясакової. «Мама і я»

Українська народна пісня-гра «Іде, іде дід, дід»

9.
Музика весни

Музичні картини весняної природи (природа в музиці)
Е. Гріг. «Навесні»

Українська народна пісня в обробці Я. Степового «Щебетала пташечка»
Українська народна пісня «Подоляночка»

10.
Ми любимо весну
Знайомство з музикою, що створює весняний настрій
В. Барвінський. «Сонечко»

Українська народна пісня в обробці Я. Степового «Щебетала пташечка»
Українська веснянка «Ой прийшла весна»

11
Народні мотиви

Знайомство із композиторською музикою, що нагадує українські народні мелодії
М. Скорик. «Народний танець» (із фортепіанного циклу» Дитячий альбом»)
українська народна пісня «Вийди, вийди, сонечко»

Українська народна гра-танець «Кривий танець»
12
Радіємо з музикою
Роль музичних інструментів у створенні різноманітних характерів і настроїв музики
Р. Шуман «Веселий селянин»

Українська народна пісня «Вийди, вийди, сонечко»
Українська веснянка «Жайвір прилетів»

13
Музика природи

Музичні картини природи (природа в музиці)
В. Сокальський. «Пташка»

муз.О. Білаша, сл..Д. Павличко
«Калачі»


Українська веснянка «Чижик»

14.
Природа розповідає…
Музичні картини  природи (природа в музиці)
В. Косенко. «Дощик»

муз.О. Білаша, сл..Д. Павличко
«Калачі»

Українська народна пісня «Іди, іди, дощику»
15.
Музика і дитяча гра

Втілення в музиці різних дитячих образів – іграшки та забави
М.Леонтович «Гра в зайчика», «Женчичок-бренчичок»

Муз. А.Філіпенка, вірші Т.Шевченка. «Зацвіла в долині»

П’єса А. Вієру «Кішка і собака»
16.
Вечірня пісня

Роль музичних інструментів у створенні різноманітних характерів і настроїв музики
С. Прокоф’єв. «Ходить місяць над лугами»

Муз. А.Філіпенка, вірші Т.Шевченка. «Зацвіла в долині»

українська народна пісня «Танок мишей»

17.
Чекаємо літа
Узагальнюючий урок
Музичні картини  природи (природа в музиці)
В. Косенко. «За метеликом»

Муз. А.Філіпенка, вірші Т.Шевченка «Зацвіла в долині»

пісня Н. Май. «Кап-кап»
18.
Назустріч канікулам
Підсумковий урок
Повторення понять і термінів
Прослуховування музичних творів на вибір вчителя
Повторення пройдених пісень
Виконання музичних ігор, пластичн імпровізація
19.
Урок-концерт


Прослуховування музичних творів на вибір вчителя
Виконання пройдених пісень


ІІ варіант – 0,5 год. на тиждень (для шкіл з російською мовою навчання та вивченням іноземних мов)

Тема уроку
Основні поняття для засвоєння
Матеріал для музичного сприймання
Матеріал для виконання
Твори для музикування  та виконання в русі
І семестр         Тема 1  Про що розповідає музика  (8 год.)
1.
У гості до музики

Музика в житті людини. Правила слухання музики та співу. Композитор – творець музики
В.Подвала «Музичні загадки» М. Дремлюга. «Ведмежатко в лісі»
М.Дрімлюга «Пісня про школу»

Український народний танець «Гопак»
український народний танець «Козачок»
2.
Розмаїття музичних звуків
Розмаїття звуків музики: високі і низькі, довгі і короткі, голосні й тихі
Забарвлення звучання голосу людини, розмаїття голосів людини
Д. Кабалевський «
Д. Кабалевський «Кавалерійська»Клоуни»
М.Дрімлюга «Пісня про школу»
Д. Кабалевський. «Перший клас»

А. Філіпенко. «Паровоз», «Гра з ведмежатком»
Українська народна пісня в обробці Я. Степового «Плескаємо-тупаємо»

3.
Настрій у музиці

пульс, ритм музики
музика весела і сумна
музичний супровід
П. Чайковський. «Хвороба ляльки»
П. Чайковський «Нова лялька»
Л. Колодуб. «Лялька співає»

Д. Кабалевський. «Перший клас»
Українська народна пісня «Ой до нори, мишко»
Б.Фільц. Пісня-гра «Ми у лісі були»
українська народна пісня «Галя по садочку ходила»

4.
Як «співають» музичні інструменти

Різновиди музичних інструментів
Народні музичні інструменти
Троїсті музики
І. Беркович «Українська мелодія». Троїсті музики
Українська народна пісня «Ой до нори, мишко»
Українська народна пісня «Ходить гарбуз по городу»

супроводі української народної пісні «Голубка».
5.
Музична скарбничка осінніх настроїв

Знайомство з музичними творами, які передають настрій осені,
пасторальна музика
В.Косенко. «Дощик»; М.Парцхаладзе. «Осінній дощик»
В. Косенко. «Пасторальна».
Українська народна пісня «Ходить гарбуз по городу»

пісня-гра  В. Верховинець «Біла квочка». українську народну пісню «Два півники».
6.
У гості до давньої музики
Поняття музика і час, про музику, яка прийшла з минулого
Й.С.Бах. «Волинка»

Муз.Б. Фільц, сл..П. Воронька «Облітав журавель»
пісня М. Шуть «Веселі нотки»
7.
Темп музики

Поняття темп  музики Темп музики: швидкий, помірний, повільний
Р. Шуман. «Сміливий вершник»
Музика А.Філіпенко, слова Г. Бойка «На місточку»

пісня Я.Степового «Діти колом стоять».

8.
Музика заколисує
Підсумковий урок
Українські народні пісні розповідають про народні обряди, родинні свята. Вони бувають ліричними, сумними, жартівливими, колисковими тощо.
Колискова пісня — це пісня, яку співають, коли заколисують дитину.
Українська колискова «Повішу я колиску»
Я. Степовий. «Колискова»
Українські народні колискові «Ходить сон коло хати», «Ой у Кота-воркота».

Українська колискова «Котику сіренький» Музика А. Філіпенко, слова Л. Компаніець «Гарний танець гопачок».

В. Верховинець Пісня-гра «Зробимо коло»
Микола Ведмедеря, вона називається «Танцювали зайчики».
ІІ семестр  Тема  2.  Музика навколо нас  (9 год.)
Музика – мистецтво звуків (16 год.)
1.
Музична скарбничка зимових настроїв
Музичні картини природи (природа в музиці). Український народний танець «Метелиця»
Р. Шуман. «Дід Мороз»
П. Чайковський «Зимовий ранок»


Сл. М. Рильського, муз. П. Майбороди «Новорічна нескінченна»
Музика Б.Фільц, вірші Г.Бойка.
«Морозець»

Український народний танець «Метелиця»

2.
Зустріч із піснею
Розмаїття характерів і настроїв пісенної музики. Народна та професійна пісня
Л. Ревуцький «Колискова»
К. Стеценко. «Вечірня пісня»

С. Прокоф’єв. «Ходить місяць над лугами»

Б.Фільц «Морозець»

п’єса «Поїзд» ком. Е. Сіліньш

3.
Зустріч із танцем

Розмаїття характерів і настроїв танцювальної  музики, полька, аркан
М. Глінка «Полька»

Б.Фільц «Морозець» Муз. Я.Степового, слова народні. «Сніжинки»
Український народний танець «Аркан»
4.
Зустріч із маршем
Розмаїття характерів і настроїв маршової музики
В.Сильвестров «Марш»

Музика Я.Степового, слова народні. «Сніжинки»
В.Верховинець. Пісня-гра «Гоп-гоп»

5.
Казкові герої в музиці
Втілення в музиці різних дитячих образів – іграшки та забави;
П.Чайковський. «Танець феї Драже»
П. Чайковський «Баба Яга»
М.Сільванський
Музична казка «Івасик-Телесик»

Муз. Б. Савельєва, вірші А. Хайта (переклад О.Лобової). «Пісенька кота Леопольда»
українська народна пісня «Танок мишей»
6.
Бабусина казка

Музика розповідає про рідних – матусю, бабусю
Б.Фільц «Бабусина казка»

Муз.О. Янушкевич, сл..М. Ясакової «Мама і я»

українська веснянка «Ой минула вже зима»

7.
Музична скарбничка весняних настроїв
Веснянки — це українські народні пісні, якими закликали весну.
П. Чайковський. «Пісня жайворонка»
Е. Гріг. «Навесні»
В. Барвінський. «Сонечко»
В. Сокальський. «Пташка»
В. Косенко. «За метеликом»

Українська народна пісня в обробці Я. Степового «Щебетала пташечка».
Українська народна пісня-гра «Іде, іде дід, дід»
Українська народна пісня «Подоляночка»

9.
Народні мотиви Підсумковий урок

Знайомство із композиторською музикою, що нагадує українські народні мелодії
М. Скорик. «Народний танець» (із фортепіанного циклу» Дитячий альбом»). М.Леонтович «Гра в зайчика», «Женчичок-бренчичок»
українська народна пісня «Вийди, вийди, сонечко».
Муз. А.Філіпенка, вірші Т.Шевченка. «Зацвіла в долині»
Українська народна гра-танець «Кривий танець». українська народна пісня «Танок мишей» Українська народна пісня «Іди, іди, дощику»


Календарно-тематичний план 2 клас
35 годин на рік
за програмою, затвердженою МОН молодьспорту (наказ від 12.09.2011 року №1050) «Музичне мистецтво» авт. Л.Хлєбнікова,  Дорогань Л. О., Івахно  І. М., Кондратова Л. Г.,  Корнілова О. В.,  Лобова О. В., Міщенко Н.І.


2 клас
 Тема 1 Типи музики  (8 год.)

Тема уроку
Основні поняття і терміни для засвоєння
Орієнтовний матеріал для сприймання
Варіативний матеріал для сприймання
Орієнтовний матеріал для виконання
Варіативний матеріал для виконання
Орієнтовні твори для музикування  та виконання в русі
1
«Три кити» в музиці – пісня, танець, марш
Композитор, виконавець, слухач. Типи музики - пісня, танець, марш
Д.Кабалевський. „Три кити”, С.Рахманінов. “Італійська полька”; Є.Адамцевич. “Запорізький марш”;

В.Сильвестров. „Марш”;

Українські народні пісні „Ой на горі жито”; Д.Кабалевський. „Пісня про школу”;

Г.Китастий. “Дитяча молитва” або  М.Гайворонський. „Мово рідна”; Українські народні пісні „Журавель”, „Три матусі”, „Гей ви, дітки чорнобриві”,
українська народна пісня «Вийшли в поле косарі»;

2
Марш
Особливості жанру марш
М.Блантер. “Футбольний марш”; П.Чайковський. “Марш дерев‘яних солдатиків”;
С.Чернецький. «Зустрічний марш»
Українські народні пісні „Ой на горі жито”; Д.Кабалевський. „Пісня про школу”;
Г.Китастий. “Дитяча молитва” або  М.Гайворонський. „Мово рідна”;
В.Верховинець. Пісні-ігри „Діти і ведмідь”, „Цить, не плач”;
3
Марш та його різновиди
Марш та його різновиди
Д.Кабалевський “Три варіанти маршу”, Г.Татарченко. “Гей  ви, козаченьки”;
П.Чайковський.  „Марш” із балету „Лускунчик”;
Д.Кабалевський. „Пісня про школу”; Ф.Колесса. “Школяр”;
Г.Китастий. “Дитяча молитва” або  М.Гайворонський. „Мово рідна”; В.Верховинець. „Гей, військо йде або М.Мельник. „Ми маленькі дударі”;
„Йшла лисичка по стежинці” (поспівка);
4
Танець
Танець та його різновиди. Симфонічний оркестр
П.Чайковський. Вальс із балету “Спляча красуня”; С.Рахманінов. “Італійська полька”;
М.Степаненко. „Танок”; 
Ф.Колесса. “Школяр”; А.Філіпенко. “Веселий музикант”;
В.Верховинець. „Гей, військо йде” або М.Мельник. „Ми маленькі дударі”;.
С.Рахманінов. “Італійська полька”;
5
Танець та його різновиди.
Різновиди танцю
Д.Шостакович. „Вальс-жарт”;   Д.Кабалевський. “Танець молодого бегемота”;
В.Дяченко. „Лялька танцює”,  
А.Філіпенко. “Веселий музикант”; Д.Кабалевський. «Перший клас»;
В.Верховинець. „Гей, військо йде” або М.Мельник. „Ми маленькі дударі”;.
українські народні пісні „Дощик”, А.Філіпенко. „Веселий музикант”;
6
Пісня
Пісня – найважливіший тип музики
Л.Бетховен. “Бабак”; українська народна пісня в обробці Я.Степового “Лугом іду”,
Я.Степовий „Колискова”;
Д.Кабалевський. «Перший клас»; поспівка «Бім-бом»
О.Білаш. “Горіховий дощ”, “Нічний гість”;
М.Красєв. „Зайчики”.
7
Пісня – найважливіший тип музики
Жанр пісні як найважливіший тип музики, динаміка
Г.Гладков. „Колискова”; П.Чайковський. „Пісня без слів”;
українська народна пісня „Гей, не дивуйте”.    Ю.Щуровський. „Українська мелодія;     
По співки «Бім-бом», «В нашім класі», А.Філіпенко. “Ой заграйте, дударики”,
О.Білаш. “Горіховий дощ”, “Нічний гість”; Б.Олексієнко. „Пісня-марш” із опери „Марійка-розгубійка”;
українська народна пісня «Женчичок-бренчичок»;
8
Урок узагальнення знань
«Кити» зустрічаються разом
Пісня-танець, пісня-марш, танець-марш
П.Чайковський.  “Танець із кубками” з балету “Лебедине озеро”; Б.Фільц. “Коломийка”, “Лемківська пісня”.
Р.Шуман. „Сміливий вершник”, „Веселий селянин”, „Перша втрата”;
А.Філіпенко. “Ой заграйте, дударики”, Поспівка  «В нашім класі»,
Б.Олексієнко. „Пісня-марш” із опери „Марійка-розгубійка”;
„Йшла лисичка по стежинці” (поспівка); Троїсті музики (на вибір учителя);

2 клас
 Тема 2  Виражальне та зображальне в музиці (8 год.)






9
Настрій в музиці
Тоніка
Л.Бетховен. “Весела. Сумна”, Марш;

М. Лисенко. “Враження від радісного дня”; 

Поспівка «В нашім класі»; білоруська народна пісня “Перепілонька”; А.Філіпенко. “Веселий музикант”;

В.Лепешко. „Поспішай до школи”. білоруська народна пісня „Савка і Гришка”; Б.Гірський. „Зайчик”;
білоруська народна пісня “Перепілонька”;.

10
Що виражає музика
Динаміка
українська народна пісня в обробці   М. Леонтовича “Дударик”;  Р. Шуман. “Перша втрата”; 
Л.Бетховен. “Весела. Сумна”,
Поспівка «Дзвонить дзвінок»; білоруська народна пісня “Перепілонька”;
В.Лепешко. „Поспішай до школи”. білоруська народна пісня „Савка і Гришка”;
Пісня-гра «Бім-бом» Троїсті музики (на вибір учителя); 
11.
Чи виражає музика характер людини?
Інструментальна музика, що виражає характер людини
Д.Кабалевський. “Три подружки”,„Монтер”;
В.Дяченко. „Сердитий гном”, „Заводна танцівниця”;
Поспівка «Дзвонить дзвінок»; О.Лобова. “Колискова школі”;
В.Лепешко. „Поспішай до школи”.
Українська народна пісня-гра „Не сварітеся”,
12.
Чи може музика зображати?
Вокальна музика, яка має зображальні властивості
М.Глінка. «Попутна пісня»; М.Завалишина. „Заводне мишеня”. 
В.Самійленко. „Танцювальна”; 
О.Лобова. “Колискова школі”; О.Антоняк. «Як складається пісенька»;
Українські народні пісні в обробці Я.Степового “Зима і Весна”, „Зайчик”, „Господарство”;
Д.Кабалевський. „Карусель”;  пісні-ігри „Зайчику”,”Мишка та кіт”,
1





13.
Музика зображує світ
Інструментальна музика, яка має зображальні властивості

М.Римський-Корсаков. “Політ джмеля” з  опери “Казка про царя Салтана”;
М. Сільванський. “Пташка і кицька”,

О.Антоняк. «Як складається пісенька»; А.Житкевич. «Семеро гномів».
М.Завалишина. „Кіт”;  О.Білаш. “Окунці-стрибунці”;
пісні-ігри „Козлик”, „Я коза”,
14




14.
Музика «змальовує» картини природи
Інструментальна та вокальна музика, яка зображає картини природи
Е.Гріг. “Ранок” із сюїти “Пер Гюнт”; А.Мігай. ”Зимонька-зима”.
М. Сільванський. „Світанок”;    
А.Житкевич. «Семеро гномів». М.Шуть. “Сонечко зійшло”;

М.Завалишина. „Кіт”;  О.Білаш. “Окунці-стрибунці”; І.Кириліна. „Розгнівалась на літо зима”;
пісні-ігри «Соловеєчку, сватку, сватку»;








15.
Урок узагальнення знань
Музика виражає та зображує
Колядки та щедрівки, зимові календарні обряди
Музична вікторина українські колядки, щедрівки за вибором.

українські колядки, щедрівки за вибором.

Українська щедрівка “Ой сивая тая зозуленька”
М.Шуть. “Сонечко зійшло”;
українська щедрівка “Ой сивая тая зозуленька”;
Українська народна пісня „Ой хто, хто Миколая любить”; Є.Карпенко. “Морозище”; Т.Димань. “Наколядуйте, діти, доброти”;.
В.Верховинець. Пісня-гра „Щебетали горобці”;
116166


16.
Урок узагальнення знань
Музика виражає та зображує
Інсценуваня колядок та щедрівок


Українська щедрівка “Ой сивая тая зозуленька”
М.Шуть. “Сонечко зійшло”;
українська щедрівка “Ой сивая тая зозуленька”;
Українська народна пісня „Ой хто, хто Миколая любить”; Є.Карпенко. “Морозище”; Т.Димань. “Наколядуйте, діти, доброти”;.


2 клас
Тема 3 Основні музичні жанри  (10 год.)

17.
Куди ведуть нас «три кити»
П’єса, ансамбль
Д.Кабалевський. «Впертий братик»; Українські щедрівки і колядки у виконанні народних хорів України;
М.Сільванський. „Їжачок і соловейко”;

К.М’ясков.  “Зимонька”; М.Коваль. Хор “Семеро козенят” із опери “Вовк і семеро козенят”;
Б.Фільц. „Скоро сонечко пригріє”;
українські народні пісні „Горобейко і сестричка”;
18.
«Сезам, відчинися!»
Музичний жанр, хор, тема, опера, балет
П.Чайковський. “Танець маленьких лебедів” (фортепіанна п‘єса), фрагмент із балету “Лебедине озеро”;
П.Чайковський.  Марш із балету “Лускунчик”; 

М.Коваль. Хор “Семеро козенят” Теми Мами-кози із опери “Вовк і семеро козенят”;
І.Кириліна. “Про сіамського кота”;
В.Верховинець. Пісня-гра „Сонечко”;
19.
Куди веде нас пісня
Симфонія. Пауза
Українська народна пісня “Журавель”; П.Чайковський. Друга симфонія (фрагмент);
П.Чайковський. Четверта симфонія (фінал);
М.Коваль. Теми Мами-кози і козенят із опери “Вовк і семеро козенят”;
І.Кириліна. “Про сіамського кота”;
Українська народна пісня “Журавель”;
20.
Куди веде нас танець
Гопак, козачок
український народний танок “Козачок”; невідомий автор першої половини ХІХ ст. “Симфонія” (козачок);

українська народна пісня „Гарний танець гопачок”; М.Коваль. Теми козенят із опери “Вовк і семеро козенят”;
українські веснянки “Кривий танець”,
українські веснянки: “Просо”;
21.
Що таке концерт?
Інструментальний концерт
І.Беркович. Другий концерт для фортепіано з оркестром (ІІ ч., фрагмент);
Л.Дичко. «Весна» з дитячої кантати «Пори року»; 
українська народна пісня “А ми просо сіяли”; О.Янушкевич. „Добрий ранок, матусю!”;
Я.Степовий. „Зима і весна”; М.Чембержі. “Колискова для мами”;
українські веснянки: “Огірочки”,
22.
Танець і балет
Жанр балету, різновиди танців
С.Прокоф‘єв. Вальс із балету “Попелюшка” (фрагмент),  сцена з балету “Попелюшка”;
П.Чайковський. „Неаполітанська пісенька” (фортепіано), „Неаполітанський танець” із балету „Лебедине озеро”;
українська народна пісня “А ми просо сіяли”; О.Янушкевич. „Добрий ранок, матусю!”;
М.Чембержі. “Колискова для мами”;
українські веснянки: “Льон”, “Мак”,
23.
Куди веде нас марш
Марш у інструментальних творах композитора
Ж.Бізе. Марш Тореадора з опери «Кармен»;
П.Чайковський.  Марш;
О.Янушкевич. „Добрий ранок, матусю!”;
В. Іванников. “Найкраща”; О.Колодуб. “Вишиванка”;
М.Коваль. Тема Малюка та «Войовничий марш» із опери  “Вовк і семеро козенят”;
24.
Дитяча опера
Жанр опери, опери написані композиторами ля дітей
М.Завалишина. “Пісенька друзів” із опери “Коли друзі є”.
М.Лисенко.  Фрагменти з опери  “Коза-дереза”.
М.Коваль.Хор «Цілий день співаєм, граєм»,  із опери  “Вовк і семеро козенят”; Л.Дичко. «Весна»;
М. Лисенко. “Пісня Лисички”, “Пісня Кози”,   хор “ Ходім, братці, воювати” з опери “Коза-дереза”; 
Пластична імпровізація
25..
Узагальнення вивченого
Ставимо оперу
Повторення вивченого
М.Коваль.  Сцена з другої дії опери “Вовк і семеро козенят”;
К. Стеценко. Опера “Лисичка, Котик і Півник”;
Л.Дичко. «Весна»;
А.Кос-Анатольський. „Берізонька”;
М.Коваль. Сцена з ІІ дії опери  “Вовк і семеро козенят”;
26.
Підсумковий урок
тести
Музична вікторина

Повторення пісень

Виконання в русі творів на вибір


2 клас
Тема 4 Мова музики  (9 годин)

27.
Що таке музична мова
Динаміка. Темп. Регістр.
Л.Бетховен. «Бабак», Д.Кабалевський. “Зайчик дратує ведмедика”, 

українські троїсті музики (на вибором учителя).

І.Арсєєв. «Крокодил і Чебурашка»; українська народна пісня “А продай, бабусю, бичка”;

Українські народні пісні “Пчілка”, “Ой ходила дівчина бережком”;
Я.Степовий. „Засмучений зайчик”,

28.
Як побудована музика
Три частина будова твору
Л.Бетховен. «Весела. Сумна»; П.Чайковський. “Кіт у чоботях і Біла кицька” з балету “Спляча красуня”,
А.Хачатурян „Дитячий альбом” (на вибір);
І.Арсєєв. «Крокодил і Чебурашка»; українська веснянка “Розлилися води”;
українські веснянки “Ой ти, красна весно”, “Катерина і Василь”, “Вербовая дощечка”;   О.Пахмутова. «Добра казка».
українські веснянки „А вже красне сонечко”;
29.
Будова музики і засоби музичної виразності
Ритм. Метр
П.Чайковський. Танець із кубками з балету «Лебедине озеро»; Д.Кабалевський. «Монтер»;
П.Чайковський. Пісня жайворонка”;
І.Арсєєв. «Крокодил і Чебурашка»; Українська народна пісня в обробці М.Дремлюги. “Як діждемо літа”;
українські веснянки “Ой ти, красна весно”, “Катерина і Василь”, “Вербовая дощечка”;   О.Пахмутова. «Добра казка».
українські веснянки “Соловеєчку, сватку. сватку”,
30.
Пісенність, танцювальність і маршовість
Мелодія. Супровід.
Р.Шуман. «Перша втрата»; К.Мясковський. «Ніби вальс»; Л.Бетховен Тема з варіаціями;
А.Рубінштейн. „Мелодія”;
Українська народна пісня в обробці М.Дремлюги. “Як діждемо літа”;Д.Кабалевський. «Гра в гостей».
Г.Сорокопуд. “Свято Перемоги”; В.Верменич. “Калинова  пісня”;
українські веснянки “Травка-муравка”,
31.
Музичні фарби
Забарвлення музичних інструментів, тембр
Ж.Бізе. Марш хлопчиків з опери «Кармен»;
І.Дунаєвський. Марш із кінофільму „Веселі хлоп’ята”;
Д.Кабалевський. «Гра в гостей». А.Мігай. “Зелений світ”;
Г.Сорокопуд. “Свято Перемоги”; В.Верменич. “Калинова  пісня”;
В.Верховинець. Пісні-ігри „Гляньте, діточки малі”,
32.
Барвиста музика
Музичні інструменти, тембри у симфонічному оркестрі
Б.Фільц. “Закарпатська новелета № 3 (фрагмент)”.
Б.Фільц. “Закарпатська новелета” №4 (фрагмент);
А.Мігай. “Зелений світ”; А.Кос-Анатольський. „Чабанець”;
О.Лобова. “Лине музика літа.”
В.Верховинець. Пісні-ігри  ”Ой чого ти, метелику”; 
33.
Музичні інструменти і казкові герої
Тембр. Регістр
С.Прокоф‘єв. Симфонічна казка “Петя і Вовк” (основні  теми);
Б.Алексєєнко. “Пісенька Марійки” з опери “Марійка-розгубійка”;
А.Кос-Анатольський. „Чабанець”;
О.Лобова. “Лине музика літа.” А.Житкевич. «Сопілочка з бузини».
Д.Височковська. “Потанцюймо з нами”;
34.
Узагальнення знань Симфонічна казка
Повторення вивченого
С.Прокоф‘єв. Симфонічна казка “Петя і Вовк”
К.Сен-Санс. «Карнавал тварин»
Повторення вивчених пісень

А.Житкевич. «Сопілочка з бузини».
А.Житкевич. «Чобітки мої червоні».
35.
Підсумковий урок
тести
Музична вікторина

Повторення пісень

Виконання в русі творів на вибір




Календарно-тематичний план 2 клас
І СЕМЕСТР -
0,5 годин для шкіл з російською та украънською мовою навчання – 17 годин на рік
за програмою, затвердженою МОН молодьспорту (наказ від 12.09.2011 року №1050) «Музичне мистецтво» авт. Л.Хлєбнікова,  Дорогань Л. О., Івахно  І. М., Кондратова Л. Г.,  Корнілова О. В.,  Лобова О. В., Міщенко Н.І.
2 клас
 Тема 1 Типи музики  (5 год.)
1.
Тема уроку
Основні поняття і терміни для засвоєння
Орієнтовний матеріал для сприймання
Варіативний матеріал для сприймання
Орієнтовний матеріал для виконання
Варіативний матеріал для виконання
Орієнтовні твори для музикування  та виконання в русі
2.
«Три кити» в музиці – пісня, танець, марш
Композитор, виконавець, слухач. Типи музики - пісня, танець, марш
Д.Кабалевський. „Три кити”, С.Рахманінов. “Італійська полька”; Є.Адамцевич. “Запорізький марш”;

В.Сильвестров. „Марш”;

Українські народні пісні „Ой на горі жито”; Д.Кабалевський. „Пісня про школу”;

Г.Китастий. “Дитяча молитва” або  М.Гайворонський. „Мово рідна”; Українські народні пісні „Журавель”, „Три матусі”, „Гей ви, дітки чорнобриві”,
українська народна пісня «Вийшли в поле косарі»;

3.
Марш
Особливості жанру марш
М.Блантер. “Футбольний марш”; П.Чайковський. “Марш дерев‘яних солдатиків”; Д.Кабалевський “Три варіанти маршу”,
С.Чернецький. «Зустрічний марш»
Українські народні пісні „Ой на горі жито”; Д.Кабалевський. „Пісня про школу”;
Г.Китастий. “Дитяча молитва” або  М.Гайворонський. „Мово рідна”;
В.Верховинець. Пісні-ігри „Діти і ведмідь”, „Цить, не плач”;
4.
Танець
Танець та його різновиди. Симфонічний оркестр
П.Чайковський. Вальс із балету “Спляча красуня”; С.Рахманінов. “Італійська полька”; Д.Шостакович. „Вальс-жарт”;  
М.Степаненко. „Танок”; 
Ф.Колесса. “Школяр”; А.Філіпенко. “Веселий музикант”;
В.Верховинець. „Гей, військо йде” або М.Мельник. „Ми маленькі дударі”;.
С.Рахманінов. “Італійська полька”;
5.
Пісня
Пісня – найважливіший тип музики
Л.Бетховен. “Бабак”; українська народна пісня в обробці Я.Степового “Лугом іду”, Г.Гладков. „Колискова”; П.Чайковський. „Пісня без слів”;
Я.Степовий „Колискова”; українська народна пісня „Гей, не дивуйте”.   
Д.Кабалевський. «Перший клас»; поспівка «Бім-бом»
О.Білаш. “Горіховий дощ”, “Нічний гість”;
М.Красєв. „Зайчики”.
6.
 «Кити» зустрічаються разом
Пісня-танець, пісня-марш, танець-марш
П.Чайковський.  “Танець із кубками” з балету “Лебедине озеро”; Б.Фільц. “Коломийка”, “Лемківська пісня”.
Р.Шуман. „Сміливий вершник”, „Веселий селянин”, „Перша втрата”;
А.Філіпенко. “Ой заграйте, дударики”, Поспівка  «В нашім класі»,
Б.Олексієнко. „Пісня-марш” із опери „Марійка-розгубійка”;
„Йшла лисичка по стежинці” (поспівка); Троїсті музики (на вибір учителя);

2 клас
 Тема2  Виражальне та зображальне в музиці (3 год.)

7..
Настрій в музиці
Тоніка Динаміка
Л.Бетховен. “Весела. Сумна”, Марш;

М. Лисенко. “Враження від радісного дня”; 

Поспівка «В нашім класі»; білоруська народна пісня “Перепілонька”; А.Філіпенко. “Веселий музикант”;

В.Лепешко. „Поспішай до школи”. білоруська народна пісня „Савка і Гришка”; Б.Гірський. „Зайчик”;
білоруська народна пісня “Перепілонька”;.
Пісня-гра «Бім-бом»
8.
Чи виражає музика характер людини?
Інструментальна музика, що виражає характер людини Вокальна музика, яка має зображальні властивості
Д.Кабалевський. “Три подружки”,„Монтер”;
В.Дяченко. „Сердитий гном”, „Заводна танцівниця”;
 Глінка. «Попутна пісня»; М.Завалишина. „Заводне мишеня”. 

Поспівка «Дзвонить дзвінок»; О.Лобова. “Колискова школі”; О.Антоняк. «Як складається пісенька»;
В.Лепешко. „Поспішай до школи”. Українські народні пісні в обробці Я.Степового “Зима і Весна”, „Зайчик”, „Господарство”;
українська народна пісня-гра „Не сварітеся”,
9.
Урок узагальнення знань
Музика зображує світ
Інструментальна музика, яка має зображальні властивості
М.Римський-Корсаков. “Політ джмеля” з  опери “Казка про царя Салтана”;
М. Сільванський. “Пташка і кицька”,

О.Антоняк. «Як складається пісенька»; А.Житкевич. «Семеро гномів».
М.Завалишина. „Кіт”;  О.Білаш. “Окунці-стрибунці”;
пісні-ігри „Козлик”, „Я коза”,

2 клас
Тема 3 Основні музичні жанри  (5 год.)

10.
10.
Куди ведуть нас «три кити»
П’єса, ансамбль
Д.Кабалевський. «Впертий братик»; Українські щедрівки і колядки у виконанні народних хорів України;
М.Сільванський. „Їжачок і соловейко”;

К.М’ясков.  “Зимонька”; М.Коваль. Хор “Семеро козенят” із опери “Вовк і семеро козенят”;
Б.Фільц. „Скоро сонечко пригріє”;
українські народні пісні „Горобейко і сестричка”;
11.
«Сезам, відчинися!»
Музичний жанр, хор, тема, опера, балет
П.Чайковський. “Танець маленьких лебедів” (фортепіанна п‘єса), фрагмент із балету “Лебедине озеро”;
П.Чайковський.  Марш із балету “Лускунчик”; 

М.Коваль. Хор “Семеро козенят” Теми Мами-кози із опери “Вовк і семеро козенят”;
І.Кириліна. “Про сіамського кота”;
В.Верховинець. Пісня-гра „Сонечко”;
12.
Куди веде нас пісня та танець, марш
Симфонія. Пауза Гопак, козачок
Українська народна пісня “Журавель”; П.Чайковський. Друга симфонія (фрагмент); український народний танок “Козачок”; невідомий автор першої половини ХІХ ст. “Симфонія” (козачок); Ж.Бізе. Марш Тореадора з опери «Кармен»;
П.Чайковський. Четверта симфонія (фінал);
М.Коваль. Теми Мами-кози і козенят із опери “Вовк і семеро козенят”; українська народна пісня „Гарний танець гопачок
І.Кириліна. “Про сіамського кота”;
Українська народна пісня “Журавель”;
13.
Танець і балет
Жанр балету, різновиди танців
С.Прокоф‘єв. Вальс із балету “Попелюшка” (фрагмент),  сцена з балету “Попелюшка”;
П.Чайковський. „Неаполітанська пісенька” (фортепіано), „Неаполітанський танець” із балету „Лебедине озеро”;
українська народна пісня “А ми просо сіяли”; О.Янушкевич. „Добрий ранок, матусю!”;
М.Чембержі. “Колискова для мами”;
українські веснянки: “Льон”, “Мак”,
14.
Дитяча опера
Жанр опери, опери написані композиторами ля дітей
М.Завалишина. “Пісенька друзів” із опери “Коли друзі є”.
М.Лисенко.  Фрагменти з опери  “Коза-дереза”.
М.Коваль.Хор «Цілий день співаєм, граєм»,  із опери  “Вовк і семеро козенят”; Л.Дичко. «Весна»;
М. Лисенко. “Пісня Лисички”, “Пісня Кози”,   хор “ Ходім, братці, воювати” з опери “Коза-дереза”; 
Пластична імпровізація


2 клас
Тема 4 Мова музики  (4 годин)

15.
Що таке музична мова
Динаміка. Темп. Регістр.
Л.Бетховен. «Бабак», Д.Кабалевський. “Зайчик дратує ведмедика”, 

українські троїсті музики (на вибором учителя).

І.Арсєєв. «Крокодил і Чебурашка»; українська народна пісня “А продай, бабусю, бичка”;

Українські народні пісні “Пчілка”, “Ой ходила дівчина бережком”;
Я.Степовий. „Засмучений зайчик”,

16.
Як побудована музика
Три частина будова твору Ритм. Метр
Л.Бетховен. «Весела. Сумна»; П.Чайковський. “Кіт у чоботях і Біла кицька” з балету “Спляча красуня”, П.Чайковський. Танець із кубками з балету «Лебедине озеро»;
А.Хачатурян „Дитячий альбом” (на вибір); .Чайковський. Пісня жайворонка”;
І.Арсєєв. «Крокодил і Чебурашка»; українська веснянка “Розлилися води”; Українська народна пісня в обробці М.Дремлюги. “Як діждемо літа”;
українські веснянки “Ой ти, красна весно”, “Катерина і Василь”, “Вербовая дощечка”;   О.Пахмутова. «Добра казка».
українські веснянки „А вже красне сонечко”;
17.
Пісенність, танцювальність і маршовість
Мелодія. Супровід.
Р.Шуман. «Перша втрата»; К.Мясковський. «Ніби вальс»; Л.Бетховен Тема з варіаціями;
А.Рубінштейн. „Мелодія”;
Українська народна пісня в обробці М.Дремлюги. “Як діждемо літа”;Д.Кабалевський. «Гра в гостей».
Г.Сорокопуд. “Свято Перемоги”; В.Верменич. “Калинова  пісня”;
українські веснянки “Травка-муравка”,
18.
Підсумковий урок
Музичні інструменти і казкові герої
Тембр. Регістр
С.Прокоф‘єв. Симфонічна казка “Петя і Вовк” (основні  теми);
Б.Алексєєнко. “Пісенька Марійки” з опери “Марійка-розгубійка”;
А.Кос-Анатольський. „Чабанець”; Повторення вивчених пісень

О.Лобова. “Лине музика літа.” А.Житкевич. «Сопілочка з бузини».
Д.Височковська. “Потанцюймо з нами”;

2 коментарі: